Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W szkole podstawowej z włączonym oddziałami gimnazjalnym (jedna szkoła funkcjonująca w 2 budynkach) dyrektor szkoły że względów organizacyjnych chce przenieść wszystkie oddziały klas 6 szkoły podstawowej z jednego budynku (gdzie do tej pory uczniowie uczyli się przez 6 lat) do drugiego budynku (po gimnazjum). Czy dyrektor w ramach zarządzania jedną szkołą w 2 budynkach może dokonać przeniesienia bez zgody rodziców?
Przepisy oświatowe nie regulują sformalizowanego postępowania w razie funkcjonowania jednej szkoły w dwóch budynkach i przenoszeniem klas w ramach tych budynków co oznacza, że w tym zakresie dyrektor może podjąć decyzję samodzielnie w ramach kierowania szkołą, o ile statut szkoły nie przypisuje poszczególnych roczników do każdego z budynku, gdyż musiałby wcześniej zostać znowelizowany przez szkolne organy – art. 68 ust. 1 pkt 1, art. 72 ust. 1, art. 80 ust. 2 pkt 1 PO. Decyzja ta może zostać poprzedzona konsultacjami z rodzicami, ale przepisy nie wymagają uzyskania ich zgody, chyba że taki wymóg nakłada statut szkoły w części regulującej współpracę z rodzicami – art. 98 ust. 2 pkt 2 PO.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pracownik obsługi dozorca z dniem 26.11.2021 r. chce przejść na emeryturę. Pracownik ma 43 lata i 3 miesiące stażu pracy. W naszej placówce pracuje od 1.10.1994 r.
1. Jakie świadczenia przysługują dozorcy w związku z rozwiązaniem umowy w celu przejścia na emeryturę?
2. Czy w przypadku przejścia na emeryturę, a później ponownego zatrudnienia dozorcy np. od 1.12. 2021 r., w przypadku dopracowania jeszcze 2 lat pracownikowi będzie należała się nagroda jubileuszowa za 45-lecie pracy? Czy jest jakaś podstawa prawna, która mówi o takim przypadku?
3. Czy w razie ponownego zatrudnienia od 1.12.2021 r. można naliczać pracownikowi 20% dodatku stażowego?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel zatrudniony od 09.09.2018 r. do 31.08.2019 r. W dniach 21.01-25.01.2019 r., 28.01-10.02.2019 r.,1.04.2019 r., 05.04-27.05.2019 r. przebywał na zwolnieniu lekarskim, a od dnia 28.05.2019 r. był na urlopie macierzyńskim. Czy w/w osoba nabyła prawo do 13 pensji?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, który pracuje w dwóch różnych szkołach, ale w jednej gminie (ten sam organ prowadzący) uczestniczy w szkoleniu BHP w jednej ze szkół, czy nie jest to błędem jeśli ta druga szkoła podepnie ksero do akt osobowych tego nauczyciela zaświadczenie o aktualnym szkoleniu BHP ale z nazwą innej szkoły, stanowisko jest to samo ?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- W dniu 31 maja 2013 r. złożyłam rezygnację ze stanowiska dyrektora szkoły i do dnia dzisiejszego (16.07.2013) nie otrzymałam żadnej odpowiedzi ze strony wójta, nie przeprowadzono też żadnej rozmowy. Ogłoszono natomiast konkurs na dyrektora. Czy to jest zgodne z prawem, ponieważ nie odwołano mnie ze stanowiska , a "normalnie" kadencja moja kończy się za rok. Co mam zrobić, gdy zwrócą się z pismem o wytypowanie do komisji konkursowej przedstawiciela rady pedagogicznej?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Z nauczycielem zostały zawarte 4 umowy na czas określony:
-pierwsza 01.09.2016 – 30.06.2017 r. (art. 10 ust. 7 KN potrzeba wynikająca z organizacji nauczania)
-druga od 01.09.2017 do 30.06.2019 r. (art. 10 ust. 7 KN zastępstwo za nauczyciela)
-trzecia od 01.09.2018 do 31.08.2019 r (art. 10 ust. 7 KN potrzeba wynikająca z organizacji nauczania)
-czwarta od 01.09.2019 do 31.08.2020 r. (na podstawie art. 10 ust 7 KN potrzeba wynikająca z organizacji nauczania)
Co roku jest inny wymiar etatu, ponieważ szkoła nie ma stałego etatu. Jesteśmy szkołą prowadzącą kształcenie w systemie zaocznym wymiar etatu zależy od liczby chętnych w danym roku szkolnym.
Dla tego nauczyciela nasza placówka jest dodatkowym miejscem pracy.
Czy do Karty Nauczyciela został wprowadzony przepis, który ogranicza okres zatrudniania nauczycieli na czas określony do 36 miesięcy? Czy przepis obowiązuje wstecz czy należy liczyć od roku szkolnego 2019/20? Czy obowiązuje wszystkich nauczycieli czy tylko zatrudnionych w podstawowym miejscu pracy?
Proszę o szersze zinterpretowanie tego przepisu i przypadku mojego nauczyciela.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe