Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W statucie zamieszczone są informacje dotyczące oceniania uczniów. Czy w związku z nowym rozporządzeniem nie ma konieczności tworzenia nowego WSO, jako odrębnego dokumentu, Regulaminu Rady Pedagogicznej i Rady Rodziców. Czy wystarczy zapis w statucie?
Ocenianie zachowania ucznia polega na rozpoznawaniu przez wychowawcę oddziału, nauczycieli oraz uczniów danego oddziału stopnia respektowania przez ucznia zasad współżycia społecznego i norm etycznych oraz obowiązków określonych w statucie szkoły. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych i zachowania ucznia odbywa się w ramach oceniania wewnątrzszkolnego.Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje: 1) formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych niezbędnych do otrzymania przez ucznia poszczególnych śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych; 2) ustalanie kryteriów oceniania zachowania; 3) ustalanie ocen bieżących i śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych, a także śródrocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania; 4) przeprowadzanie egzaminów klasyfikacyjnych; 5) ustalanie rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania; 6) ustalanie warunków i trybu otrzymania wyższych niż przewidywane rocznych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania; 7) ustalanie warunków i sposobu przekazywania rodzicom informacji o postępach i trudnościach w nauce i zachowaniu ucznia oraz o szczególnych uzdolnieniach ucznia. Szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego określa statut szkoły. Wewnątrzszkolny system oceniania zawsze był elementem statutu. W obecnym stanie prawnym także. Podobnie zmianom nie podlegają kwestie poruszane w pytaniach: 1) Rada pedagogiczna ustala regulamin swojej działalności; 2) W szkołach działają rady rodziców, które reprezentują ogół rodziców uczniów, w związku z tym rada rodziców uchwala regulamin swojej działalności.
Podstawa prawna: USTAWA z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 43, 44b, 53.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dyrektor przedszkola niepublicznego (jest jednocześnie właścicielem - działalność oświatowa) pobiera wynagrodzenie, które jest finansowane z dotacji. Czy od wynagrodzenia należy odprowadzać dodatkowe składki do ZUS-u?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor placówki ma obowiązek prosić rodzica o dokument/oświadczenie, że jego dziecko jest ubezwłasnowolnione? Czy rodzic musi przedkładać dokument, z którego wynika, kto prawnie sprawuje opiekę nad dzieckiem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie należy spełnić wymogi, jakie podjąć działania, aby założyć niepubliczną placówkę oświatową, np. gimnazjum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak rozumieć (podawać np. do SIO) liczbę oddziałów w zespole szkół - oddział zerowy, klasy od pierwszej do szóstej i trzy klasy gimnazjum? Gdy nie było łączeń na części przedmiotów podawałem 10 oddziałów. Czy łączenie na części przedmiotów zmieni tą liczbę? Przy połączeniu na 10 godzinach klasy IV i V oraz I i II na 9 godzinach liczba oddziałów wynosi 8?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zwracamy się z uprzejmą prośbą o poradę prawną w zakresie prowadzenia księgi wejść i wyjść dla uczniów internatu.
Obecnie rejestrujemy wejścia i wyjścia uczniów w formie papierowej, wpisując godzinę wyjścia, przewidywaną godzinę powrotu, imię i nazwisko ucznia oraz cel wyjścia. Chcielibyśmy wprowadzić elektroniczną ewidencję ww. rejestru.
W związku z tym mamy kilka pytań:
1. Czy istnieje akt prawny regulujący prowadzenie księgi wejść i wyjść dla uczniów internatu ?
2. Czy możliwe jest prowadzenie tej księgi w formie elektronicznej?
3. Jeśli tak, to jakie są wymagania prawne dotyczące prowadzenia elektronicznej księgi wejść i wyjść?
4. Proszę polecić nam jakieś rozwiązania informatyczne, które ułatwią nam prowadzenie elektronicznej księgi wejść i wyjść?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe