Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W ROZPORZĄDZENIU MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 5 marca 2013 r.zmieniające rozporządzenie w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych w arkuszach ocen np: MEN-I/41b/2 znajduje się dodatkowa rubryka Informacja o indywidualnym programie edukacyjno-terapeutycznym. W związku tym mam pytanie. Jakie informacje należy w niej umieścić jeśli uczeń taki IPET posiada? Natomiast w innych arkuszach ocen np: MEN-I/39b/2 jest rubryka przeznaczona na Informacje o indywidualnym programie lub toku nauki. Czy w tej rubryce również wpisujemy informacje o IPECIE?
W części edukacyjnej IPET-u mogą być ujęte elementy, np.:
- adaptacja (minimalna) programu nauczania, ograniczona do uwag związanych z dysfunkcją ucznia (np. dla dziecka z niedowidzeniem, niedosłuchem, niepełnosprawnością ruchową;
- znaczna adaptacja - kiedy stopień dysfunkcji ucznia uniemożliwia realizowanie treści programowych (np. dla dziecka ze sprzężoną niepełnosprawnością, z upośledzeniem w stopniu znacznym).
Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny oznacza, że jest to program dla uczniów wymagających wsparcia edukacyjnego, ale także jednoczesnego działania terapeutycznego.
Natomiast informacje o indywidualnym programie lub toku nauki dotyczą ucznia zdolnego, któremu dyrektor udzielił zezwolenia na indywidualny program lub tok nauczania na mocy ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 19 grudnia 2001 r. w sprawie warunków i trybu udzielania zezwoleń na indywidualny program lub tok nauki oraz organizacji indywidualnego programu lub toku nauki.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pytanie na życzenie
Czy nauczycielce, która w roku 2012 przebywała na urlopie macierzyńskim od stycznia do maja, w czerwcu była na zwolnieniu lekarskim i jeszcze w listopadzie 3 tygodnie na zwolnieniu lekarskim należy się trzynastka. Ostatnio czytam, że tak proszę o podstawę prawną i szybką odpowiedź bo mam czas tylko do 30 stycznia. Pozdrawiam
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Gimnazjum funkcjonuje Zespole Szkół, w skład którego wchodzi również Liceum Ogólnokształcące i Technikum. Gimnazjum zostanie wygaszone z dniem 31.VIII.2019r. Czy w takim przypadku dokumentacja Gimnazjum (w tym dokumentacja przebiegu nauczania) może pozostać w Zespole Szkół, czy też trzeba będzie ją przekazać organowi prowadzącemu i organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Stowarzyszenie jest organem prowadzącym dla liceum ogólnokształcącego dla młodzieży i liceum dla dorosłych. Jakie dokumenty musi złożyć do Powiatu i w jakim terminie? Czy też do 30 czerwca 2017 r?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkoła - w trakcie roku szkolnego- ma obowiązek organizacji lekcji etyki dla jednego ucznia (w całej szkole) i ew. w jakim wymiarze?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń na egzaminie klasyfikacyjnym - ustnym zaczął używać telefonu komórkowego (wcześniej był poinformowany przez komisję o zakazie używania tel. komórkowego oraz został poproszony o odłożenie tel. na biurko ). Podczas egz. ustnego uczeń telefon zabrał i zaczął korzystać z niego. Komisja egzamin przerwała i dyrektor egzamin unieważnił. Pytanie brzmi czy uczeń ma prawo do odwołania się? Czy należy mu się powtórzenie egzaminu klasyfikacyjnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe