Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W jednej grupie przedszkolnej znajduje się dwoje dzieci z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na ASD. Czy każde dziecko ma swojego nauczyciela wspierającego, czy wystarczy jeden wspierający dla obojga dzieci?
Należy przeanalizować potrzebnych tych konkretnych dzieci. Zgodnie z § 7 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. z 2020 r., poz. 1309 z późn. zm.), w przedszkolach ogólnodostępnych, w których kształceniem specjalnym są objęci uczniowie posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na autyzm, w tym zespół Aspergera, zatrudnia się dodatkowo nauczycieli posiadających kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia uczniów niepełnosprawnych (tzw. wspomagających) lub specjalistów lub pomoc nauczyciela, z uwzględnieniem realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. Jeżeli dla obydwu uczniów jest zalecenie pracy z nauczycielem wspomagającym, ponadto należy przeanalizować potrzeby tych uczniów, czy możliwe jest równoczesne wspieranie tych uczniów przez jednego nauczyciela, ponieważ prawodawca nie rozstrzyga tej kwestii.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy za czas, w którym odbywa się egzamin ósmoklasisty należy wypłacić wynagrodzenie za przysługujące nauczycielowi godziny ponadwymiarowe?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy mogę zatrudnić na stanowisku: nauczyciel wychowania przedszkolnego oraz logopeda osobę, która ukończyła studia wyższe (licencjat) na kierunku "Wczesna edukacja z logopedią"?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przepisach prawa oświatowego występuje obowiązek opiniowania arkusza organizacji z radą pedagogiczną? Kompetencje rady określa art. 70 ustawy Prawo oświatowego. Czy zgodnie z art. 70 ust. 2 pkt 1 opiniowanie organizacji pracy szkoły lub placówki, w tym tygodniowego rozkładu zajęć edukacyjnych, oraz – zgodnie z art. 70 ust. 1 pkt 1 – zatwierdzanie planów pracy jest równoznaczne z opiniowaniem arkusza organizacji?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przedszkolu niepublicznym dyrektorem może być osoba po studiach wyższych o specjalności: zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne, ale nie mająca jeszcze stażu pracy, rozpoczynająca dopiero pracę? Pytanie drugie jakie kwalifikacje musi mieć nauczyciel uczący 3-5 latków języka angielskiego w niepublicznym przedszkolu, wystarczy tylko mieć wychowanie przedszkolne?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W szkole funkcjonuje księga protokołów posiedzeń Rady Pedagogicznej (wydruki) - jak należy prawidłowo spinać kartki (oprawa, bindowanie, wpinanie do skoroszytu)? Czy są na to odpowiednie uregulowania?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe