Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W artykule 322 p.6 (Statuty szkół podstawowych, liceów ogólnokształcących, techników i branżowych szkół I stopnia, w których są prowadzone klasy dotychczasowego gimnazjum, zawierają postanowienia dotyczące tych klas.). Czy w związku z tym mogą funkcjonować oddzielnie czy musza razem RR i SU?
Poniżej cytujemy informację ze strony: https://reformaedukacji.men.gov.pl/o-reformie/samorzad/statuty.html
Dotychczasowe statuty• Dotychczasowe statuty przedszkoli, szkół podstawowych, szkół specjalnych przysposabiających do pracy i szkół policealnych zachowują moc do dnia wejścia w życie statutów wydanych na podstawie ustawy – Prawo oświatowe, nie dłużej jednak niż do dnia 30 listopada 2017 r. • Dotychczasowe statuty dotychczasowych trzyletnich liceów ogólnokształcących i dotychczasowych czteroletnich techników zachowują moc do dnia wejścia w życie statutów wydanych na podstawie ustawy – Prawo oświatowe, nie dłużej jednak niż do dnia 30 listopada 2019 r. • Dotychczasowe statuty dotychczasowych zasadniczych szkół zawodowych zachowują moc do dnia wejścia w życie statutów branżowych szkół I stopnia wydanych na podstawie ustawy – Prawo oświatowe, nie dłużej jednak niż do dnia 30 listopada 2017 r. W przypadku statutów szkół wymienionych powyżej zostały zachowane kompetencje rady szkoły i rady pedagogicznej w zakresie uchwalania statutów. (art. 322 ustawy – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe)Zasady uchwalania statutu i jego zmian pozostają bez zmian w stosunku do obowiązujących do tej pory regulacji. Oznacza to, że kompetencje do przygotowania projektu statutu lub jego zmian posiada rada pedagogiczna, natomiast uchwalenie projektu należy do właściwości rady szkoły/placówki lub rady pedagogicznej w przypadku braku rady szkoły/placówki.(art. 72, art. 80, art. 82 ustawy – Prawo oświatowe)Statuty gimnazjum, zasadniczej szkoły zawodowej, 3-letniego liceum ogólnokształcącego i 4-letniego technikum:• Dotychczasowe statuty dotychczasowych gimnazjów zachowują moc do czasu zakończenia kształcenia w tych szkołach;• Statuty szkół podstawowych, liceów ogólnokształcących, techników i branżowych szkół I stopnia,w których są prowadzone klasy dotychczasowego gimnazjum, zawierają postanowienia dotyczące tych klas;• Statuty branżowych szkół I stopnia, w których są prowadzone klasy dotychczasowej zasadniczej szkoły zawodowej, zawierają postanowienia dotyczące tych klas;• Statuty czteroletnich liceów ogólnokształcących, w których są prowadzone klasy dotychczasowego trzyletniego liceum ogólnokształcącego, zawierają postanowienia dotyczące tych klas;• Statuty pięcioletnich techników, w których są prowadzone klasy dotychczasowego czteroletniego technikum, zawierają postanowienia dotyczące tych klas.(art. 322 ustawy – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W zeszłym roku szkolnym poprzednia dyrekcja organizując w szkole tzw. Noc filmową, której pomysłodawcą był Samorząd Uczniowski, wydawała zarządzenie dyrektora powołując się na Ustawę z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Art. 41.2.1) (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) Wydaje mi się iż ten artykuł nie ma już mocy prawnej i czy można było się nim kierować organizując takie wydarzenie?
- W jaki sposób powinno się planować w szkole procesy edukacyjne?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy pełnoletniego ucznia uchylającego się od obowiązku nauki (nie uczęszczającego na zajęcia) można skreślić z listy uczniów, a jeśli tak to na jakiej podstawie? Wcześniejsze zapisy umożliwiające to zostały uchylone (przynajmniej moim zdaniem).
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń w klasie III gimnazjum rozpoczął naukę języka kaszubskiego. Wcześniej nie uczęszczał na w/w zajęcia. Czy na świadectwie ukończenia gimnazjum powinna być ocena z języka kaszubskiego?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Ponawiam prośbę o wzór procedury dotyczącej monitoringu wizyjnego w przedszkolu prywatnym
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe