Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczennica w ciąży otrzymała nauczanie indywidualne. Czy 10 godzin pracy z nią muszę przydzielić nauczycielom uczącym ją w klasie, do której na początku roku została przypisana, czy mogę wskazać nauczycieli, których wcześniej poznała, ucząc się w klasie I? Problem pojawił się w momencie, gdy nauczycielka obecnie ucząca w jej klasie dowiedziała się, że z kimś innym będzie miała jej przedmiot?
Rozporządzenie określa sposób i tryb organizowania indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły.Nauczanie organizuje się na czas określony, wskazany w orzeczeniu o potrzebie indywidualnego nauczania, w sposób zapewniający wykonanie zaleceń określonych w tym dokumencie. Dyrektor szkoły ustala – w uzgodnieniu z organem prowadzącym – zakres, miejsce i czas prowadzenia zajęć indywidualnego nauczania, które są prowadzone z uczniem przez kilku nauczycieli szkoły, którym dyrektor powierzy prowadzenie tych zajęć. W uzasadnionych przypadkach dyrektor może powierzyć prowadzenie zajęć nauczycielowi zatrudnionemu w innej szkole. Tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania realizowanych z uczniem wynosi: 1) dla uczniów klas I–III szkoły podstawowej – od 6 do 8 godzin; 2) dla uczniów klas IV–VI szkoły podstawowej – od 8 do 10 godzin; 3) dla uczniów gimnazjum – od 10 do 12 godzin; 4) dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych – od 12 do 16 godzin.Zajęcia te realizuje się w ciągu co najmniej 3 dni.3. Dyrektor szkoły może ustalić tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania wyższy niż maksymalny wymiar określony wyżej za zgodą organu prowadzącego.Oznacza to, że dyrektor podejmuje decyzję w sprawie, o której mowa w pytaniu, biorąc pod uwagę dobro dziecka. Decyzję rodzicom wydaje się pisemnie, do wiadomości - podaje nauczycielom.
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2014 r. w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży, w szczególności § 1, 2, 9.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak należy wypełniać listę uczniów szkoły podstawowej w dzienniku lekcyjnym (wpis komputerowy i wklejony czy wpis własnoręczny)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor dopuszcza programy wychowania przedszkolnego zarządzeniem dyrektora czy innym dokumentem dopuszczającym te programy do użytku i do kiedy należy wydać tę decyzję (do czerwca czy do 1 września)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podstawę prawną dotyczącą wielodzietności rodziny kandydata, który składa dokumenty o przyjęcie do Bursy. Wiem, że rodzina wielodzietna to taka, która wychowuje troje lub więcej dzieci. Pytanie czy pod pojęciem dziecko należy rozumieć także pełnoletnie rodzeństwo kandydata, jeżeli pozostaje na utrzymaniu rodziców, jeśli tak, to do którego roku życia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel posiadający: tytuł licencjat (2004r.)
- na kierunku filologia polska
w zakresie nauczanie języka polskiego
oraz
- tytuł magister ( 2009r.)
na kierunku filologii polskiej
w specjalności nauczycielskiej
- tytuł doktora nauk humanistycznych (2014r.)w zakresie nauk humanistycznych
ma pełne kwalifikacje do nauczania języka polskiego w liceum tj przygotowanie kierunkowe (j.polski) oraz przygotowanie pedagogiczne.Dziekuję za odpowiedz
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Chciałabym dowiedzieć się jaka jest podstawa prawna żywienia pracowników szkoły (nauczyciele i administracja i obsługa). Proszę o ewentualne podanie w jakich dokumentach w szkole powinien być zapis mówiący o żywieniu pracowników.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe