Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczennica posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia ze względu na autyzm. Czy przy klasyfikowaniu uczennicy na koniec roku szkolnego wymagana jest 50% frekwencja na każdych obowiązkowych zajęciach lekcyjnych?
Uczeń posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego podlega klasyfikacji rocznej na zasadach określonych w rozdziale 3a ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (tekst jedn.: Dz.U. z 2017r. poz.2198 z późn.zm.). Zgodnie z przepisem art. 44k ust.1 ustawy uczeń może nie być klasyfikowany z jednego, kilku albo wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli brak jest podstaw do ustalenia rocznej oceny klasyfikacyjnej z powodu nieobecności ucznia na tych zajęciach przekraczającej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia odpowiednio w okresie, za który przeprowadzana jest klasyfikacja.
Uczeń nieklasyfikowany z powodu usprawiedliwionej nieobecności może zdawać egzamin klasyfikacyjny. Uczeń nieklasyfikowany z powodu nieusprawiedliwionej nieobecności może zdawać egzamin klasyfikacyjny za zgodą rady pedagogicznej.
W myśl przepisu art. 44f ust. 3 ustawy klasyfikacja roczna polega na podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia z zajęć edukacyjnych i zachowania ucznia w danym roku szkolnym oraz ustaleniu rocznych ocen klasyfikacyjnych z tych zajęć i rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, z tym że w klasach I-III szkoły podstawowej w przypadku:
1) obowiązkowych zajęć edukacyjnych ustala się jedną roczną ocenę klasyfikacyjną z tych zajęć;
2) dodatkowych zajęć edukacyjnych ustala się jedną roczną ocenę klasyfikacyjną z tych zajęć.
Począwszy od klasy IV szkoły podstawowej roczne oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych oraz roczna ocena klasyfikacyjna zachowania są ustalane według skali określonej w przepisach wydanych na podstawie art.44zb. Począwszy od klasy IV szkoły podstawowej roczne oceny klasyfikacyjne ze wszystkich albo wybranych obowiązkowych lub dodatkowych zajęć edukacyjnych, a także roczna ocena klasyfikacyjna zachowania mogą być ocenami opisowymi, jeżeli statut szkoły tak przewiduje. Oceny roczne z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych a także roczne oceny klasyfikacyjne zachowania dla:
1) ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym,
2) ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawności sprzężone uczęszczającego do trzyletniej szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy
- są ocenami opisowymi.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (tekst jedn.: Dz.U. z 2017r. poz.2198 z późn.zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie zajęcia powinny odbywać się w przedszkolu niepublicznym w okresie wakacji? W jakim dzienniku powinno się je dokumentować, czy należy realizować obszary z podstawy programowej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W roku szkolnym 2011/2012 w klasach pierwszych i drugich przeprowadziliśmy wewnątrzszkolne badanie wyników nauczania (monitorowanie wprowadzania nowej podstawy programowej). Klasy trzecie pisały testy z OPERONU i OBUT-u. Rodzice oraz wychowawca klasy pierwszej uważają, że takie badanie jest bezprawne, ponieważ dzieci można badać po pierwszym etapie kształcenia, czyli po klasie trzeciej. Bardzo proszę o odpowiedź.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Ile razy w ciągu roku szkolnego dyrektor szkoły składa radzie sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego; podstawa prawna jaka?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przypadku gdy uczeń dostarczy podanie o zwolnienie z WF-u na cały rok wraz ze zwolnieniem lekarskim bez podania przyczyn ani określenia dolegliwości, dyrektor musi zwolnić ucznia z całości zajęć WF-u?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły ma obowiązek przekazać do nadzoru pedagogicznego kserokopii protokołów wszystkich rad pedagogicznych (potwierdzonych za zgodność z oryginałem wraz z załącznikami i podejmowanymi uchwałami przez radę pedagogiczną), które odbyły się w szkole w roku szkolnym 2016/2017 oraz 2017/2018, w celu dokonania analizy i oceny przebiegu procesów kształcenia i wychowania oraz efektów działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły, sprawdzenia poprawności ich dokumentowania, wytyczenia priorytetowych zadań do realizacji przez nadzór pedagogiczny w roku szkolnym 2018/2019?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe