Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń słabowidzący otrzymał orzeczenie z PPP o kształceniu specjalnym na cały cykl nauki w gimnazjum w klasie ogólnodostępnej. Gdzie szukać przepisów regulujących jego sytuację? Czy oprócz 2 godzin tygodniowo zajęć rewalidacyjnych oraz specjalnych dla niego programów nauczania szkoła powinna jeszcze zapewnić takiemu uczniowi jeszcze inne warunki np. specjalne oświetlenie na zajęciach?
Uczeń niepełnosprawny powinien mieć dostęp do wszystkich rodzajów wsparcia, zalecanych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. Orzeczenie oprócz niepełnosprawności dziecka, określa również jego warunki funkcjonowania w roli ucznia. Orzeczenie zaleca formy i metody pracy z uczniem umożliwiające zaspokojenie potrzeb edukacyjnych przy uwzględnieniu jego możliwości psychofizycznych.
Oznacza to, że szkoła powinna dostosować warunki i formy pomocy dla ucznia wskazane w dokumencie z poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Podstawa prawna:
1) Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dn. 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych
2) Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.)
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy plan wychowawczy w bursie to to samo co plan pracy opiekuńczo-wychowawczej? Jakie zadania wchodzą w skład planu wychowawczego bursy a jakie w skład planu pracy opiekuńczo-wychowawczej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Zwracam się z prośba o pomoc w utworzeniu dokumentu - decyzji administracyjnej dyrektora szkoły dot. wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W arkuszu organizacyjnym na rok szkolny 2018/2019 mam wpisaną jedną grupę przedszkolną, do której już przeprowadziłam rekrutację. Ze względu na dużą liczbę chętnych organ prowadzący wyraził zgodę na utworzenie drugiej grupy i zmianę tę wprowadzę aneksem. Bardzo proszę o informację w jakich terminach powinnam dokonać kolejnej rekrutacji. Regulaminy gminy tego nie określają.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W jakich przypadkach szkołę obowiązują przepisy o zamówieniach publicznych? Na jakiej podstawie szkoła jako zamawiający ma ustalić wartości zamówienia?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektorem placówki oświatowej może zostać nauczyciel leczący się od wielu lat na depresję?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe