Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń otrzymał orzeczenie o potrzebie lształcenia specjalnego oraz opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju. Rodzice zwrócili się do dyrektora o organizację zajęć rewalidacyjnych oraz zajęć w ramach wczesnego wspomagania.Czy dyrektor może zorganizować takie zajęcia oczywiscie w porozumieniu z organem prowadzącym jeżeli w orzeczeniu jest wskazana inna pacówka - inne przedszkole?
Dyrektor może zorganizować obydwa rodzaje zajęć w porozumieniu z organem prowadzącym, jeśli kierowana przez niego jednostka oświatowa posiada wykwalifikowaną kadrę, która może zrealizować zalecenia z orzeczenia i opinii poradni, czyli gdy możliwe jest utworzenie w danej placówce zespołu, który opracuje i będzie realizował IPET oraz zespołu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, a także gdy placówka posiada odpowiednie warunki lokalowe (i sprzęt) do prowadzenia zajęć z zakresu kształcenia specjalnego i WWRD oraz jest w stanie najpełniej zrealizować zalecenia poradni – art. 127 ust. 1 i ust. 5 – 6, ust. 8 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm., § 6 ust. 3 – 4 i 6 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz.U. z 2017 r., poz. 1578, § 2 – 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, Dz.U. z 2017 r., poz. 1635.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W styczniu rodzic dziecka niepełnosprawnego zwrócił się do dyrektora z prośbą o wydłużenie etapu edukacyjnego w kl. II SP. Rada pedagogiczna uchwałą podjęła decyzję o wydłużeniu etapu. W dniu zakończenia obowiązkowych zajęć lekcyjnych ten sam rodzic poprosił o wydanie świadectwa szkolnego z promocją do kl. III. Czy istnieje jakakolwiek prawna możliwość, aby jednak dziecko klasyfikować i promować pomimo podjętej uchwały. Jakie warunki należy spełnić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W tym roku szkolnym zostałam dyrektorem szkoły ponadgimnazjalnej, mam problem i bardzo proszę o odpowiedź. Korzystamy z programów nauczania dla poszczególnych zawodów opracowanych przez KOWEZIU. Moja poprzedniczka ustalała szkolne plany nauczania (tzw. ramówki) gdzie nazwy przedmiotów są inne niż w opracowanych przez Koweziu, ale liczba godzin i zakres materiału nauczania jest taki sam. Co powinnam zrobić jako dyrektor szkoły, aby to jakoś logicznie uporządkować. Czy wystarczy obok nazw Koweziu dopisać swoje nazwy? Czy nanieść zmiany na ich programie? Proszę o odpowiedz.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy od września 2010 r będą obowiązywały nowe arkusze ocen?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z UoSO: "Art. 16 ust 3. W przypadkach uzasadnionych ważnymi przyczynami rozpoczęcie spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego może być odroczone, nie dłużej jednak niż o jeden rok." Czy istnieje katalog "ważnych przyczyn", czy też jest to indywidualna decyzja dyrektora, a także specjalistów badających dziecko w PPP.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jeżeli uczeń gimnazjum miał w pierwszym półroczu wystawioną ocenę z wychowania fizycznego (5), a w drugim półroczu był zwolniony z wychowania fizycznego, to na świadectwie przepisujemy ocenę z pierwszego półrocza czy piszemy zwolniony?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe