Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Szkoła pracuje w systemie I i II semestr. Uczeń w I semestrze z przedmiotu otrzymał ocenę pozytywną. W II semestrze na 28 zajęć z tego przedmiotu był tylko 4 godzinach. Nieobecności ma usprawiedliwione. Nauczyciel chce niesklasyfikować ucznia, bo nie ma podstaw do wystawienia oceny końcoworocznej, ponieważ uczeń nie ma ocen i jest ponad 50% nieobecności. Ale czy zamiast oceny końcoworocznej można wstawić uczniowi nieklasyfikowanie jeżeli w rozliczeniu rocznym nie ma opuszczonych ponad 50% nieobecności? Czy tylko liczy się sytuacja z II semestru i uczeń może być nieklasyfikowany z tego powodu?
Kwestię tę reguluje:
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.)
§ 17. 1. Uczeń może nie być klasyfikowany z jednego, kilku albo wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli brak jest podstaw do ustalenia śródrocznej lub rocznej (semestralnej) oceny klasyfikacyjnej z powodu nieobecności ucznia na zajęciach edukacyjnych przekraczającej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w szkolnym planie nauczania.
Należy zatem sprawdzić, ile godzin przeznaczono w roku szkolnym na te zajęcia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam!
Czy koniecznym jest dzielenie na grupy zaawansowania przy nauce języka obcego w kl. IV-VI w szkole podstawowej, jeżeli wszyscy uczniowie uczą się tego języka od pierwszej klasy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację czy rozliczać godzinowo zajęcia z 15 obszarów zamieszczonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego, jeżeli tak, to w jaki sposób?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W związku ze zmianą: cyt. "Dotacja, o której mowa w art. 15–21, art. 25, art. 26, art. 28–30 i art. 32, przekazana na uczniów i wychowanków, posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, uczestników zajęć rewalidacyjno-wychowawczych oraz na uczniów oddziałów integracyjnych w szkołach może być wykorzystana wyłącznie na pokrycie wydatków związanych z realizacją zadań związanych z organizacją kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 127 ust. 1 ustawy – Prawo oświatowe, oraz na organizację zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, o których mowa w art. 36 ust. 17 ustawy – Prawo oświatowe. 5. Przez wydatki, o których mowa w ust. 4, należy rozumieć w przypadku: 1) przedszkoli specjalnych, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych specjalnych, szkół specjalnych oraz placówek, o których mowa w art. 2 pkt 7 ustawy – Prawo oświatowe – wydatki, o których mowa w ust. 1; 2) przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz szkół, niewymienionych w pkt 1, innych form wychowania przedszkolnego oraz poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym poradni specjalistycznych – wydatki na realizację zadań wynikających z zaleceń zawartych w orzeczeniach o potrzebie kształcenia specjalnego, orzeczeniach o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, indywidualnych programach zajęć, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego, oraz indywidualnych programach edukacyjno-terapeutycznych, o których mowa w art. 127 ust. 3 ustawy – Prawo oświatowe, oraz zapewnienie warunków ich realizacji;" proszę o informację jak należy od 01.01.2018 r oznaczać/wyodrębniać wydatki na dziecko z orzeczeniem w przedszkolu ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest podstawa prawna przyjęcia dziecka 3 letniego do oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej? Czy 3, 4 i 5 latki mogą być w jednej grupie - oddziale przedszkolnym z uwagi, że łączna ilość dzieci nie przekracza 25 osób?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy każda szkoła podstawowa ma obowiązek zapewnić opiekę świetlicową? Mam tutaj na myśli podjęcie nauki przez dzieci 6 letnie w klasach pierwszych. Chcę zauważyć , że nasza szkoła jest małą szkołą wiejską prowadzoną przez stowarzyszenie, a godziny świetlicy są dodatkowym obciążeniem finansowym.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe