Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Rozliczenie dotacji rocznej w placówce niepublicznej: jst dodaje tabele do rozliczenia dotyczącą liczby uczniów uczestniczących w co najmniej 50% obowiązkowych zajęć edukacyjnych, czy jest to zasadne dla placówki niepublicznej i jaki przyjąć zapis jeżeli chodzi o lipiec i sierpień (z czerwca)?
Dotacja w niepublicznych placówkach jest uzależniona od obecności na co najmniej 50% zajęć w niektórych niepublicznych artystycznych szkołach o uprawnieniach szkół publicznych (art. 90 ust. 4c UoSO) oraz w szkołach niepublicznych z uprawnieniami szkoły publicznej, w których uczniowie nie realizują obowiązku szkolnego lub nauki (dla dorosłych), wymienionych w art. 90 ust. 3 UoSO. W pozostałych szkołach i przedszkolach dotacja przysługuje na uczniów, którzy korzystają z usprawiedliwionych nieobecności, bez względu na procentowy udział w zajęciach; nie przysługuje natomiast na uczniów, którzy powinni podlegać skreśleniu z liczby uczniów z uwagi na wymienione w statucie przypadki, np. z powodu opuszczania zajęć (art. 84 ust. 2 pkt 5 UoSO). Jeśli usprawiedliwiona nieobecność w szkole lub przedszkolu w okresie wakacyjnym nie skutkuje skreśleniem z listy uczniów, przysługuje ma nich dotacja (oprócz sytuacji wymienionych w art. 90 ust. 3 i 4c UoSO). Ponieważ organ udzielający dotacji określa zasady jej rozliczania (art. 90 ust. 4 UoSO), może domagać się podania danych o faktycznej obecności uczniów, gdyż na ich podstawie może podjąć decyzję o skontrolowaniu faktycznej liczby uczniów oraz czy prawidłowo figurują na liście uczniów. Wówczas w rozliczeniu zgodnie z rzeczywistym stanem nie podaje się uczniów, którzy nie uczęszczają na zajęcia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy stowarzyszenie lub dyrektor szkoły musi zasięgać opinii rady pedagogicznej, związków zawodowych, kuratorium oświaty przed zatwierdzeniem arkusza organizacyjnego na rok 2017/2018, jeśli jest to szkoła prowadzona przez stowarzyszenie i jest szkołą publiczną?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń klasy III gimnazjum może otrzymać promocję warunkową i ukończyć szkołę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest obecnie procedura dopuszczania programów wychowania przedszkolnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor po zapoznaniu nauczyciela z projektem oceny pracy i otrzymaniu od niego uwag na piśmie (korzystnych dla nauczyciela) może jednocześnie wprowadzić także poprawki ze swojej strony (fakty, których nie ujął w pierwszym projekcie -niekorzystne dla nauczyciela) i po tych poprawkach wystawić kartę oceny. Czy też powinien zrobić drugi projekt, zapoznać go z nim nauczyciela, dać ponowną możliwość słownej i pisemnej ingerencji i dopiero karta oceny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w sytuacji, gdy w klasie 1-3 SP jest uczeń z orzeczonym zespołem Aspergera, ale rodzice wycofali ze szkoły stosowne orzeczenie w tym zakresie, dyrektor ma podstawy (oczywiście za zgodą organu prowadzącego) do kontynuacji zatrudnienia w takiej klasie asystenta nauczyciela? Ze względu na nieobliczalne zachowania takiego ucznia jest to zasadne, gdyż często jest potrzeba np. wyjścia za uczniem w trakcie zajęć lekcyjnych, aby zapewnić mu bezpieczeństwo np. w sytuacjach, gdy niespodziewanie ucieka z lekcji. Czy kontynuacja zatrudnienia asystenta nauczyciela w takiej sytuacji - pomimo formalnego nieposiadania przez szkołę orzeczenia - nie stoi w sprzeczności z przepisami w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe