Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Rozkład materiału w klasie maturalnej w technikum. Na ile tygodni powinien być rozpisany aby był możliwy do realizacji w praktyce?
Jak wynika z rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. z 2012 r., poz. 204 ze zmianami), w technikum przyjęto średnio do rozliczania 30 tygodni zajęć dydaktyczno-wychowawczych w roku szkolnym. Jednakże praktycznie tygodni tych jest więcej. W ostatniej klasie technikum zaś zajęcia kończą się 2 miesiące wcześniej niż w klasach pozostałych. Biorąc powyższe pod uwagę, w klasach I-III technikum należy policzyć realną liczbę tygodni zajęć (np. 33 tygodnie), a w klasie IV odjąć liczbę tygodni, o które krótszy jest czas zajęć (8-9 tygodni). Przy liczeniu tygodni zajęć dydaktyczno-wychowawczych w danym roku szkolnym należy wziąć pod uwagę plan pracy danej szkoły wraz z zaplanowanymi przez dyrektora dodatkowymi dniami wolnymi od zajęć dydaktyczno-wychowawczych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy można odroczyć spełnianie obowiązku szkolnego dziecku sześcioletniemu (urodzonemu w drugim półroczu 2008r. - czyli rodzic decydował o zapisie do pierwszej klasy) tylko na podstawie wniosku rodzica z uzasadnieniem bez opinii Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej? Ustawa z dnia 24 kwietnia 2014r. o zmianie ustawy o systemie oświaty art. 16 ust. 3 i 4 mówi wyraźnie jedynie o wniosku rodzica. Natomiast ust. 4b uszczegóławia - na podstawie opinii PPP. Czy ten zapis dotyczy wszystkich dzieci sześcioletnich, czy jedynie tych, które musiały pójść do pierwszej klasy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 2 marca matka złożyła wniosek do dyrektora szkoły o zwolnienie do końca etapu edukacyjnego z nauki języka niemieckiego syna z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego - autyzm. Jaka jest procedura i wzory dokumentów?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi należy się dzień wolny z okazji ślubu córki?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam, mam pytanie odnośnie oceny pracy dyrektora, której dokonuje Organ Prowadzący. Czy jest jakiś arkusz kontrolny (dokładny), wg którego ta kontrola przebiega? Co jest dokładnie sprawdzane? Chodzi mi bardziej o sferę pedagogiczną niż o finansową.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można otworzyć klasę specjalną w II semestrze roku szkolnego? Mam 10 uczniów, którzy posiadają orzeczenie do kształcenia specjalnego ze względu na upośledzenie w stopniu lekkim.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe