Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Rodzice chcą kupić dla dzieci, do sal lekcyjnych szafki z szufladami. Czy te meble muszą mieć jakiś certyfikat, czy mogą być z IKEA? Czy muszą być z fabryk produkujących meble typowo szkolne?
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1604) dyrektor szkoły, przedszkola lub placówki oświatowej zapewnia:
• bezpieczne i higieniczne warunki pobytu w szkole lub placówce,
• sprzęt, z którego korzystają osoby pozostające pod opieką szkoły lub placówki, dostosowany do wymagań ergonomii.
Ważne jest to, że szkoły i placówki nabywają wyposażenie posiadające odpowiednie atesty lub certyfikaty.
Wśród wyrobów, które objęte są wymogiem posiadania certyfikatów zgodności z właściwymi normami, znajdują się:
• meble szkolne i przedszkolne, zarówno szkieletowe (krzesła, stoły, biurka itp.), jak i skrzyniowe (regały, szafy, biblioteki itp.), przeznaczone do wszystkich dydaktycznych pomieszczeń użytkowanych przez dzieci i młodzież,
• sprzęt szkolny – jak tablice szkolne, gabloty, wieszaki,
• urządzenia sportowe stanowiące wyposażenie sal gimnastycznych (drabinki, kozły, konie, skrzynie itp.), boisk sportowych (bramki do piłki nożnej i ręcznej, sprzęt do siatkówki, koszykówki itp.),
• urządzenia stanowiące wyposażenie placów zabaw, tj. zestawy zabawowe, huśtawki, wieże, zjeżdżalnie, karuzele, urządzenia kołyszące, ściany wspinaczkowe, piaskownice itp.
Obecnie w szkołach/placówkach spotyka się zarówno stoły i krzesła spełniające wymagania normy PN-ISO 5970:1994, jak i stoły i krzesła spełniające wymagania nowej normy PN-EN 1729-1:2007. Wynika z tego, że przy zakupie nowych mebli do szkoły trzeba zwrócić uwagę, czy są one zgodne z normą PN-EN 1729-1:2007.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel mianowany zatrudniony na czas nieokreślony na dzień 1.01.2017 r. będzie posiadał staż pracy 7 lat. Pytanie 1: Czy od 1.02.2017 r. może przejść na półroczny urlop zdrowotny? Pytanie 2: Nauczyciel uzyskał awans zawodowy na nauczyciela mianowanego od 01.09.2016 r. Czy w związku z półrocznym urlopem zdrowotnym od 01.09.2017 będzie mógł złożyć wniosek o rozpoczęcie stażu na nauczyciela dyplomowanego? W szczególności chodzi mi o zapis w KN art.9 d pkt 4, iż nauczyciel mianowany może rozpocząć staż na stopień nauczyciela dyplomowanego po przepracowaniu w szkole co najmniej roku od dnia nadania poprzedniego stopnia awansu. Czy ma być to "przepracowanie fizycznie" czy pozostanie w stosunku pracy?
- Czy w szkole niepublicznej konieczne jest wyznaczenie Administratora Bezpieczeństwa Danych Osobowych? Czy obejmuje nas Giodo?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jaki jest czas przechowywania w szkole następujących dokumentów szkolnych: sprawozdań wych. klas i sprawozdań przewodniczących zespołów przedmiotowych, protokołów z zebrań rady pedagogicznej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Prosiłbym o wyjaśnienie jak ma wyglądać procedura przekształcenia publicznej sześcioklasowej szkoły w ośmioklasowa, ale prowadzoną przez Stowarzyszenie?
- Uczeń niepełnoletni, który uczęszcza do szkoły ponadgimnazjalnej, wykazuje na terenie szkoły zachowania demoralizujące (wagary, liczne spóźnienia, agresywne zachowania, brak osiągnięć w nauce). Jakie działania jako dyrektor powinnam podjąć względem tego ucznia, jeśli wszystkie działania wychowawcze na terenie szkoły zostały wyczerpane? Czy wystarczy wniosek do sądu rodzinnego o rozpoznanie sytuacji rodzinnej ucznia? Co w sytuacji, jeśli w opisany sposób zachowuje się uczeń pełnoletni?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe