Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Przygotowuję się do napisania arkusza organizacji na rok szk. 2017/18 dla szkoły podstawowej. Które klasy będą miały nową siatkę godzin? Klasa VII - nowa siatka, ale co będzie z klasą IV, V i VI. Czy te klasy będą miały już nowe przedmioty tzn biologia, geografia, fizyka chemia? Czy uczniowie klasy VII zrealizują podstawę programową z geografii, biologii, fizyki i chemii? Przecież nie mieli ich w klasie V i VI?
https://men.gov.pl/wp-content/uploads/2016/11/zalacznik-nr-1-szkola-podstawowa.pdf
W klasach II, III, V i VI w roku szkolnym 2017/2018, a następnie w klasach III i VI w roku szkolnym 2018/2019 obowiązywać będzie dotychczasowa podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych. Informacje, przedstawione przez MEN, w sprawie projektów podstawy programowej dla szkół podstawowych i ramowych planów nauczania dla wszystkich typów szkół.1. W najbliższym roku szkolnym (2017/ 2018) nowa podstawa programowa będzie stosowana w: przedszkolach, oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych formach wychowania przedszkolnego, w klasach I, IV szkoły podstawowej, a także w klasie VII szkoły podstawowej. W II, III, V i VI klasie obowiązywać będzie jeszcze dotychczasowa podstawa programowa; 2. Nauka w szkole podstawowej będzie podzielona na dwa etapy. W pierwszym etapie (klasy I–III) prowadzone będzie kształcenie zintegrowane, w drugim (klasy IV - VIII) realizowana będzie nauka konkretnych przedmiotów; 3. W szkole podstawowej pojawią się nowe przedmioty: geografia, biologia, chemia, fizyka i doradztwo zawodowe (od VII klasy). W klasach I-VI uczniowie będą się uczyć jednego języka obcego nowożytnego, natomiast w klasach VII i VIII dwóch języków obcych nowożytnych. Resort przewiduje, że projekty rozporządzeń będą podpisane przez Ministra Edukacji w drugiej połowie lutego. Projekty arkuszy organizacyjnych przekazuje się do zatwierdzenia organom prowadzącym do 30 kwietnia, w związku z tym (na tę chwilę) można planować pracę dla tych klas, dla których będzie obowiązywać „stara” podstawa programowa i ramowe plany nauczania.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak napisać program nauczania?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy plan nauczania przedmiotów zawodowych (kucharz, monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie, fryzjer) w szkole branżowej I stopnia w roku szkolnym 2019/2020 jest różny dla uczniów kończących szkołę podstawową i gimnazjum? Czy są one takie same?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy jest podstawa prawna dla przyznania uczniowi ze sprzężoną niepełnosprawnością więcej niż dwóch godzin zajęć rewalidacyjnych w tygodniu?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jakie są procedury zwolnienia ucznia z upośledzeniem w stopniu lekkim z nauki drugiego języka? Czy uczeń w momencie zwolnienia go z nauki języka obcego musi mieć zapewnione zajęcia z techniki czy może uczęszczać na inne zajęcia np. świetlicowe, biblioteczne?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Rodzeństwo, trójka dzieci pochodzenia romskiego uczęszczała do szkoły przez okres pół roku. Wyprowadzili się, następnie przestali przychodzić do szkoły. Przez cały drugi okres byli nieobecni. Matka kontaktowała się telefonicznie ze szkołą, twierdząc, że przebywa w Rumunii czasowo, jednak wraca i dzieci również wrócą do szkoły. Policja otrzymała taką samą informację. Sąd został powiadomiony o braku realizacji obowiązku szkolnego. Do tej pory brak jakiejkolwiek informacji, nazwiska dzieci nadal widnieją na listach uczniów szkoły. Nikt formalnie ich nie wypisał. Jak należy postąpić w takiej sytuacji?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe