Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o pomoc co powinien zawierać plan zespołu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu?
W przedszkolu planowanie i koordynowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej jest zadaniem dyrektora. Jeśli – na podstawie zapisów statutu placówki - powołuje on zespół zadaniowy, który będzie się tym obszarem zajmował to:
1. Podstawą planu pracy zespołu są zapisy rozporządzenia MEN z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2017 poz. 1591). Tutaj dokładnie określono:
na czym polega pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana dzieciom w przedszkolu, ich rodzicom i nauczycielom, jakie są jej formy i zasady organizacji;
jakie są zadania nauczycieli i specjalistów przedszkolnych (psychologa, pedagoga, terapeuty pedagogicznego) w zakresie tejże pomocy.
2. Plan opracowuje się na dany rok szkolny. Jego zawartość – z przydziałem czynności na konkretne osoby i harmonogramem ich wykonania - można podzielić na poszczególne zadania typu:
diagnostyczne, realizowne na poziomie całej społeczności przedszkolnej, w konkretnych grupach wiekowych i indywidualnie w kontekście danego dziecka (także z rodzicami i nauczycielami, np. wywiady, sondaże problemowe – monitoring potrzeb);
związane z rozwiązywaniem występujących problemów wychowawczych, w tym psychoedukacja rodziców i wewnątrzprzedszkolne doskonalenie nauczycieli;
związane z udzielaniem wsparcia innym nauczycielom we wszystkich obszarach wskazanych w rozporządzeniu oraz wynikających z potrzeb placówki (także WDN);
dotyczące realizacji form pomocy psychologiczno-pedagogicznej: kto i za co jest odpowiedzialny, w zależności od adresata tejże pomocy, w tym dokonywania oceny jej efektów;
wynikające ze współpracy z zespołami opracowującymi IPET dla dzieci niepełnosprawnych;
dotyczące współpracy z innymi instytucjami, np. PPP, OPS, Policją, itp.
związane z własnym doskonaleniem zawodowym;
inne – wynikające ze specyfiki placówki.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy punkt przedszkolny musi prowadzić monitorowanie realizacji podstawy programowej? Jeśli tak, to w jakiej formie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- We wrześniu zarządzeniem wprowadziłam regulamin oceny pracy nauczycieli - co teraz powinnam zrobić, skoro wycofano się z wymogu wskaźników, itp? Czy należy stworzyć nowy dokument i zarządzeniem uchylić poprzedni? a jeśli tak - to proszę o szczegółowe informacje.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy powołując się na pkt. 12 opisujący zadania przedszkola w nowej podstawie programowej, który brzmi" współdziałanie z rodzicami, różnymi środowiskami, organizacjami uznawanymi przez rodziców za źródło istotnych wartości, na rzecz tworzenia warunków umożliwiających rozwój tożsamości dziecka" możliwe będzie prowadzenie zajęć z religii w ramach podstawy programowej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy szkołą specjalną, jestem nowym dyrektorem, poprzedniczka zaplanowała w planie nadzoru taki punkt: Monitorowanie efektywności nauczania w klasach edukacyjno-terapeutycznych. Nie bardzo wiem jak to zrobić.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń ósmej klasy może mieć wstrzymane świadectwo i wyznaczony egzamin poprawkowy na sierpień?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe