Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o podanie procedury przyjęcia nowego statutu przez radę pedagogiczną. Jak wygląda procedura przekazania statutu organowi prowadzącemu i organowi nadzoru pedagogicznego? Statut dotyczy tzw. starego zespołu szkół, który jednak po ostatniej reformie ma inną strukturę, dotychczas w jego skład wchodziła szkoła podstawowa i gimnazjum, a po zmianach przepisowych i na mocy postanowień rady gminy w chwili obecnej tworzą go szkoła podstawowa i przedszkole. Statut został opracowany przez radę pedagogiczną. Statut ma część ogólną dla Zespołu i oddzielne statuty dla przedszkola i szkoły podstawowej. Czy taka struktura tego dokumentu jest na pewno prawidłowa? Proszę także o podanie podstaw prawnych, wzorów uchwał dla opisanych wyżej działań.
Skoro aktualnie działa zespół szkolno – przedszkolny, powinien zostać uchwalony statut zespołu, statut szkoły podstawowej i statut przedszkola (art. 91 ust. 6 PO). Rada pedagogiczna przygotowuje projekt statutu oraz przekazuje do uchwalenia radzie zespołu (art. 72 ust. 1 i art. 80 ust. 2 pkt 1 PO). Jeśli w zespole nie działa rada zespołu, statut uchwala rada pedagogiczna (art. 82 ust. 2 PO). Przykładowa uchwała o przyjęciu statutu może mieć następującą treść: 1. przyjąć nowe statuty zespołu, szkoły i przedszkola w brzmieniu stanowiącym załączniki nr 1, 2 i 3 do niniejszej uchwały; 2. traci moc dotychczasowy statut zespołu … przyjęty uchwałą rady pedagogicznej z dnia … oraz statut szkoły podstawowej … przyjęty uchwałą rady pedagogicznej z dnia … ; 3. uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Żaden przepis nie reguluje trybu przekazania projektu statutu radzie zespołu, dlatego powinien zostać określony w regulaminie rady pedagogicznej, zaś w braku takich postanowień regulaminu – powinien działać dyrektor jako przewodniczący rady pedagogicznej lub inne osoby upoważnione w regulaminie do jej reprezentacji (art. 73 ust. 2 PO). Akt PO nie wymaga doręczenia statutu organowi prowadzącemu, zaś doręczenie statutu kuratorowi oświaty (art. 88 ust. 8 w zw. z art. 91 ust. 5 i 7
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dzień dobry!
Ustawa z dnia 404.2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych - jakie konkretnie obowiązki dla szkół wynikają z tej ustawy i czego dotyczą - czy tylko stron BIP, czy także strony www szkoły?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Szkoła niepubliczna o uprawnieniach szkoły publicznej organizuje "Lato w mieście" dla swoich uczniów i dzieci "zewnętrznych". Na czas udziału dzieci w zajęciach - podpisuje się umowę z rodzicami dzieci ( jest to dodatkowa opłata). Zajęcia prowadzą nauczyciele zatrudnieni w szkole. Czy taka szkoła ma prawo realizować powyższe zajęcia, zawierać umowy z rodzicami, pobierać opłaty - szczególnie w odniesieniu do dzieci "z zewnątrz" ? Jeśli nie - to jakie warunki musi spełnić, by te zajęcia zrealizować ?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Ile tygodni liczy rok szkolny 2011/12?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy przewodniczący Rady Rodziców (w szkole nie ma Rady Szkoły) może podpisać umowę z firmą ubezpieczającą uczniów czy taką umowę musi podpisać dyrektor? Zaznaczam, że to Rada Rodziców wybiera ubezpieczyciela.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy szkołą publiczną prowadzoną przez stowarzyszenie. Organ rejestrujący, czyli gmina, wystąpił o kopie orzeczeń dzieci, które posiadają takie orzeczenia o kształceniu specjalnym ze względu na niepełnosprawność. Czy my jako szkoła możemy odmówić ze względu na przepisy o danych osobowych?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe