Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o podanie podstawy prawnej i wzoru informacji o graniczeniu wymiaru zatrudnienia dla nauczyciela dyplomowanego zatrudnionego na podstawie mianowania. Od przyszłego roku: 16/18 etatu.Proszę również o podanie całej procedury dla tego przypadku.
W innej szkole niż gimnazjum, ograniczenie wymiaru zatrudnienia nauczyciela zatrudnionego na podstawie mianowania może nastąpić tylko z przyczyn organizacyjnych, o których mowa w art. 20 ust. 1 KN, co wynika z art. 22 ust. 2 KN. Propozycja ograniczenia wymiaru zatrudnienia może zostać złożona nauczycielowi w każdym czasie; powinna wskazywać termin obowiązywania obniżonego wymiaru zatrudnienia wraz z informacją o proporcjonalnym obniżeniu wynagrodzenia (np. od dnia 1 września 2018 r. na 16/18 etatu wraz z proporcjonalnym obniżeniem wynagrodzenia) oraz ewentualnie termin końcowy, jeśli jest przewidywalny (np. na okres 1 roku szkolnego); a jeśli nauczyciel w inny sposób nie został poinformowany, na czym polegają zmiany organizacyjne – również ich wskazanie, aby nauczyciel mógł rozważyć propozycję dyrektora. Dodatkowo należy wskazać, że obniżenie wymiaru zatrudnienia nastąpi za zgodą nauczyciela – do wyrażenia której można określić termin pozwalający nauczycielowi rozpatrzenie propozycji dyrektora (raczej nie powinien być krótszy niż 7 dni). Z kolei w wygaszanym gimnazjum dyrektor najpierw do dnia 15 maja 2018 r. pisemnie informuje nauczycieli o zmianach organizacyjnych uniemożliwiających ich dalsze zatrudnianie na pełen etat w roku szkolnym 2018/2019 (art. 225 ust. 4 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60), następnie pisemnie proponuje ograniczenie zatrudnienia wraz z proporcjonalnym obniżeniem wynagrodzenia od 1 września 2018 r. i wraz z informacją o możliwości wyrażenia zgody w terminie 7 dni, gdyż w jej braku nauczyciel zostanie przeniesiony w stan nieczynny (art. 225 ust. 2, 4 i 6 PWuPO).
Właściwe dokumenty dostępne są na naszym portalu.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy można udzielić całego przysługującego urlopu wypoczynkowego pracownikowi np. w lutym? Nadmieniam, że pracownik obsługi pracuje u nas już 6 lat w 3/4 etatu tj. przysługuje mu 15 dni urlopu rocznie.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi zatrudnionemu w przedszkolu w wymiarze 6/25 przysługuje dodatek wychowawczy naliczony w całości czy proporcjonalnie do wymiaru godzin?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel w lipcu 2008 roku przeszedł na emeryturę nie rozwiązując stosunku pracy. Stosunek pracy zostanie rozwiązany w tym roku.
Czy należy mu wypłacić odprawę emerytalną?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel techniki z 30 letnim stażem został zatrudniony na nowej umowie na zasadach wynagradzania pracowników samorządowych od 01.01.19r. do 31.12.19r. na 1/4 etatu jako specjalista ds bhp. Jaki przysługuje mu wymiar urlopu ? ma wykształcenie mgr.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy szkołą przekształconą z dniem 1.09.2017r. z gimnazjum w szkołę podstawową (w której są klasy dotychczasowego gimnazjum). Z dniem 31.08.2019r wychodzą ostatnie roczniki – klasy trzecie gimnazjum. W związku z tym, sporo nauczycieli z dniem 1.09.2019r. starci etaty albo zostaje im - w przygotowanym wstępnie na rok szk.2019/2020 arkuszu org. - w przydziałach mniej jak połowa etatu (np. 4/18, 7/18). Mowa tu o nauczycielach zatrudnionych zarówno na podstawie mianowania jak i na czas nieokreślony w pełnym wymiarze czasu pracy.
Pytanie jest następujące: czy do tych nauczycieli ma zastosowanie art. 225 ustawy „Przepisy wprowadzające ustawę Prawo Oświatowe” ? (na podstawie przepisu art.225 ust.12 i art. 227). Czy dyrektor w ruchu kadrowym dotyczącym roku szkolnego 2019/2020 stosuje przepisy „specustawy”, czy art.20 KN?
Czy nauczyciele muszą dostać informację o przeniesieniu w stan nieczynny z dniem 01.09.2019? Czy mogą mieć ograniczony do wymiaru niższego jak połowa wymiar etatu (art.225 ust.5)?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe