Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o najnowsze rozporządzenie MEN w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
Najnowsze rozporządzenie w sprawie awansu: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
Tekst ogłoszony: D20130393.pdf
Status aktu prawnego: obowiązujący
Data ogłoszenia: 2013-03-26
Data wydania: 2013-03-01
Data wejścia w życie: 2013-03-27
Data obowiązywania: 2013-03-27
Organ wydający: MIN. EDUKACJI NARODOWEJ
Treść rozporządzenia do pobrania:
http://nadzorpedagogiczny.pl/rozp-men-z-dnia-1-marca-2013-r-w-sprawie-uzyskiwania-stopni-awansu-zawodowego-przez-nauczycieli/szczegoly-akt/251
W serwisie nadzórpedagogiczny.pl pojawił się komentarz odnośnie wspomnianego rozporządzenia, pod adresem:
http://nadzorpedagogiczny.pl/rozp-men-z-dnia-1-marca-2013-r-w-sprawie-uzyskiwania-stopni-awansu-zawodowego-przez-nauczycieli/szczegoly-akt/251
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy szkoła - w trakcie roku szkolnego- ma obowiązek organizacji lekcji etyki dla jednego ucznia (w całej szkole) i ew. w jakim wymiarze?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy o tym, iż dziecko z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym nie jest nauczane j. obcego decyduje podstawa programowa, czy inny przepis?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie kwalifikacje powinien mieć nauczyciel, aby prowadzić zajęcia w ramach wczesnego wspomagania rozwoju w przedszkolu niepublicznym? Kto sprawdza takie kwalifikacje?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W roku 2022/2023 będzie utworzony w szkole etat nauczyciela wspomagającego (wymiar etatu 20/20), który pełniłby tę funkcję w odniesieniu do uczennicy klasy piątej. W orzeczeniu poradni psychologiczno – pedagogicznej stwierdzono u dziewczynki autyzm (w tym z zespołem Aspergera) i wskazano potrzebę takiej formy pomocy na okres do ukończenia przez nią klasy ósmej. Zainteresowany objęciem tych obowiązków jest jeden z nauczycieli posiadający stopień awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego, zatrudniony dotychczas w wymiarze pełnego etatu na podstawie mianowania, któremu do osiągnięcia wieku emerytalnego pozostały dwa lata pracy. Organ prowadzący tworząc ten etat zastrzegł, że powierzenie obowiązków nauczyciela wspomagającego jest uwarunkowane podpisaniem oddzielnej umowy na realizację takiej formy zatrudnienia i obejmującej tylko okres przebywania uczennicy w szkole. Czy taki warunek oznacza, że nauczyciel zainteresowany pełnieniem tej funkcji, powinien na swój wniosek rozwiązać dotychczasowy stosunek pracy, czy też jest jakaś inna, bezpieczniejsza dla nauczyciela forma przejęcia nowych obowiązków, bez konieczności rozwiązywania aktualnej umowy? Moje pytanie wynika z obawy o dalsze zatrudnienie nauczyciela, ponieważ istnieje ryzyko ewentualnej zmiany miejsca realizacji obowiązku szkolnego przez uczennicę, być może nawet w trakcie trwania roku szkolnego, a to by oznaczało, że nauczyciel zostanie bez pracy, ponieważ w obecnej sytuacji kadrowej szkoły nie będzie możliwe przydzielenie temu nauczycielowi godzin innych zajęć.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o stanowisko w następującej sprawie: w skład MOS wchodzi gimnazjum. Czy konieczne jest w tym wypadku prowadzenie Księgi wychowanków i Księgi uczniów? Czy nie wystarczy tylko Księga wychowanków? Uczniem gimnazjum jest zawsze wychowanek MOS i odwrotnie. W związku z tym dane wychowanka/ucznia są powielane.
Drugie pytanie.
Parę miesięcy temu ukazała się informacja, że od tego roku szkolnego Program Wychowawczy i Profilaktyki stanowi całość. Niestety nie wydrukowałam tej informacji i nie mogę znaleźć potwierdzenia tego faktu w przepisach. Proszę o pomoc i w tej sprawie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe