Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o informację jak prawnie wygląda likwidacja przedszkola niepublicznego? Jakie dokumenty są z tym związane? Kiedy należy zgłosić likwidację placówki do poszczególnych urzędów?
Na podstawie art. 84 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) osoba prowadząca niepubliczne przedszkole może je zlikwidować z końcem roku szkolnego, czyli z dniem 31 sierpnia. W tym przypadku osoba prowadząca przedszkole jest zobowiązana co najmniej na 6 miesięcy przed terminem likwidacji zawiadomić o zamiarze i przyczynach likwidacji:
a) rodziców uczniów,
b) organ, w którego ewidencji figuruje przedszkole niepubliczne,
c) gminę, na której terenie jest położona szkoła lub placówka.
Przy tym powiadomienie wójta, burmistrza (prezydenta miasta) jako organu ewidencyjnego czyni zarazem zadość obowiązkowi powiadomienia gminy i organ prowadzący nie musi wysyłać drugiego, odrębnego powiadomienia.
Powiadomienia muszą zostać doręczone wszystkim ww. osobom i instytucjom najpóźniej w ostatnim dniu lutego roku, w którym ma nastąpić likwidacja przedszkola (najlepiej za dowodem doręczenia).
Osoba prowadząca likwidowane niepubliczne przedszkole nie musi powiadamiać o zamiarze likwidacji kuratora oświaty, czy zasięgać jego opinii, ani znaleźć miejsca dzieciom w innym przedszkolu od nowego roku szkolnego.
Po zlikwidowaniu przedszkola, osoba prowadząca ma obowiązek przekazania kuratorowi oświaty dokumentacji przebiegu nauczania, opieki i wychowania w terminie jednego miesiąca od dnia zakończenia likwidacji. Termin liczy się od zakończenia czynności faktycznych związanych z zakończeniem działalności przedszkola, np. zbyciem składników majątku, rozwiązaniem stosunków pracy nauczycieli i pracowników niepedagogicznych, itp. Osoba prowadząca podejmuje decyzję w zakresie przechowywania pozostałej dokumentacji.
Po zakończeniu likwidacji wpis przedszkola do ewidencji ulega wykreśleniu.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczniowie dojeżdżają do szkoły autobusem PKS. Mają bilety miesięczne zakupione przez Gminę. Czy w tym przypadku Gmina musi zatrudnić opiekuna na czas przejazdu? Kto odpowiada za bezpieczeństwo podczas podróży?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z Rozporządzeniem Men z dnia 11 października 2013 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci opinię o wczesnym wspomaganiu wydajemy po złożeniu wniosku przez rodzica "od chwili wykrycia niepełnosprawności". Czy owe "niepełnosprawności" należy rozumieć jak w przypadku niepełnosprawności uprawniających Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczne do wydania orzeczenia do kształcenia specjalnego, czyli: 1) niesłyszących, 2) słabosłyszących, 3) niewidomych, 4) słabowidzących, 5) z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją, 6) z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 7) z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym, 8) z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, 9) z niepełnosprawnościami sprzężonymi), czy też bardziej liberalnie, np. w przypadku dziecka z podejrzeniem Fas, zaburzeń integracji sensorycznej, czy nadpobudliwości psychoruchowej? Kiedyś na szkoleniu w odpowiedzi na moje pytanie uzyskałam odpowiedź: "to zespół orzekający podejmuje decyzje". Oczywiście, że tak, ale na podstawie czego, jakiego przepisu? Czasami rodzice posiadający orzeczenie o niepełnosprawności wydane przez zespół ds. orzekania o niepełnosprawności oczekują od Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej wydania opinii o wczesnym wspomaganiu, zwłaszcza, gdy orzeczenie ma symbol 12-C czyli całościowe zaburzenia rozwojowe. Niedawno podczas szkolenia dla Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej, wśród członków zespołów orzekających toczyła się ostra dyskusja sprzecznych interpretacji "niepełnosprawności", proszę o pomoc.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinna wyglądać decyzja o nieprzyjęciu do szkoły policealnej obcokrajowca z powodu niekompletnych dokumentów potwierdzających poziom wykształcenia (dostępne tylko skany)? Proszę o wzór.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytania moje dotyczą Rozporządzenia MEN z 25 sierpnia 2017r poz. 15911. o pomocy psychologiczno - pedagogicznej.
§ 6.2 pkt. 5 - kto prowadzi zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno - społecznie? Czy czas pracy psychologa odnosi się § 16.1?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedź, czy nauczyciel posiadający wykształcenie wyższe magisterskie po chemii lub fizyce z podyplomówką z matematyki może uczyć w LO matematyki?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe