Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Otrzymaliśmy pismo, że z dniem 1.10.2011 staliśmy się pracownikami Zespołu Szkolno-Przedszkolnego. Szkoła podstawowa + Przedszkole. Byłam zatrudniona w szkole: nauczyciel dyplomowany, mianowanie. Czy powinnam otrzymać jakieś pismo zmieniające umowę o pracę? Nie rozumiem tego. W przedszkolu jest inne pensum, udzielane są urlopy; w szkole nauczyciel przedmiotu ma pensum 18 godzin i urlop w czasie trwania ferii. Jak to teraz będzie w zespole?
Nie wiem jak wygląda otrzymane przez Panią pismo. Być może spełnia wymogi prawne.
Zgodnie z Art. 14 Karty Nauczyciela:
ust. 1. Akt mianowania i umowa o pracę powinny w szczególności określić:
1) stanowisko i miejsce pracy;
2) termin rozpoczęcia pracy;
3) wynagrodzenie lub zasady jego ustalania.
ust. 2. W przypadku zatrudnienia w zespole szkół akt mianowania i umowa o pracę powinny określać także typy (rodzaje) szkół w zespole, w których pracuje nauczyciel.
W Pani przypadku - mianowanie - powinna Pani otrzymać i podpisać aneks do aktu mianowania, który powinien zawierać zmianę pracodawcy ze szkoły podstawowej na zespół szkolno-przedszkolny oraz określenie, w której placówce będzie Pani prowadzić zajęcia.
Nauczyciele uczący w szkole podstawowej podlegać będą przepisom dotyczącym nauczycieli szkół feryjnych, natomiast nauczyciele przedszkola podlegać będą "swoim" przepisom, zarówno dot. pensum, jak i urlopów.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W naszej szkole funkcjonuje oddział specjalny z uczniami z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym. Jest to klasa z uczniami klas I, II, IV, VII. Nauczyciel dyplomowany zatrudniony od 01.09.2017 r. w wymiarze 14/18 godzin tygodniowo ma przydzielone 13/18 godzin w szkole i 1/18 w klasie - oddziale specjalnym w której są uczniowie z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. Moje pytanie: czy nauczycielowi należy się dodatek za trudne warunki pracy. Jeżeli tak to w jakiej wysokości. Dyrektor szkoły – nauczyciel mianowany realizuje godziny dydaktyczne w wymiarze 3/18 w w/w oddziale specjalnym prowadząc zajęcia rewalidacyjne. Moje pytanie: czy dyrektorowi należy się dodatek za trudne warunki pracy. Jeżeli tak to w jakiej wysokości. Inni nauczyciele przedmiotowi (np. nauczyciel wychowania fizycznego) ma przydzielone 21/18 godzin tygodniowo w tym 17/18 w szkole i 4/18 w w/w oddziale specjalnym. Czy nauczycielowi należy się dodatek za trudne warunki pracy za 4/18. Jeżeli tak to w jakiej wysokości. Przedstawiam rozdział z Uchwały Rady Miasta w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli szkół p przedszkoli w sprawie dodatku za trudne warunki pracy. § 8 1. Nauczycielom pracującym w trudnych lub uciążliwych warunkach pracy dla zdrowia przysługują z tego tytułu dodatki. 2. Za pracę w trudnych warunkach uznaje się prowadzenie przez nauczycieli: a/zajęć rewalidacyjno-wychowawczych z dziećmi i młodzieżą upośledzoną w stopniu głębokim, b/zajęć dydaktycznych i wychowawczych w klasach specjalnych oraz prowadzenie indywidualnego nauczania dziecka zakwalifikowanego do kształcenia specjalnego, c/prowadzenie nauczania indywidualnego w domu ucznia, zakwalifikowanego do takiego kształcenia. 3. Nauczycielom przysługuje dodatek w wysokości: za prace w trudnych warunkach – 20% wynagrodzenia zasadniczego. 4. Dodatek za trudne lub uciążliwe warunki pracy przysługuje w okresie faktycznego wykonywania pracy, za którą dodatek jest związany oraz w okresie nie wykonywania pracy, za który przysługuje wynagrodzenie liczone jak za okres urlopu wypoczynkowego. 5. Nauczycielom prowadzącym indywidualne nauczanie w domu ucznia oraz dziecka zakwalifikowanego do kształcenia specjalnego przysługuje dodatek w wysokości 20 % stawki godzinowej za każdą przepracowana godzinę. 6. Dodatki przysługują w takiej części, w jakiej godziny pracy w trudnych, warunkach pracy pozostają do obowiązującego wymiaru godzin. 7. Dodatki wypłaca się z dołu za czas faktycznego wykonywania pracy.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Pracownik kuchni (pomoc kucharza) po dwóch latach pracy w przedszkolu, dostarczył orzeczenie o niepełnosprawności. Badanie okresowe jako zdrowy pracownik ma do 2020r. Czy mam prawo/obowiązek w takim wypadku skierować pracownika na badanie weryfikacyjne z orzeczeniem o niepełnosprawności do medycyny pracy?
- Nauczyciel wychowania przedszkolnego zatrudniony na pełny etat (25/25) ma przydzielone 6 godzin ponadwymiarowych nauczyciela wspomagającego (6/24). Z jakiego pensum powinny być naliczane godziny ponadwymiarowe - nauczyciela wychowania przedszkolnego czy wspomagającego?
- Czy nauczyciela, który uzyskał stopień nauczyciela kontraktowego muszę zatrudniać na czas nieokreślony?
- Ile dni urlopu uzupełniającego za 2014r. należny się dyrektorowi szkoły, który wykorzystał 14 dni ferii, od 20.07 do 20.08 przebywa na zwolnieniu lekarskim. 21.08. rozpoczyna pracę w ramach przygotowania roku szkolnego? Jeżeli od 18.08. miałby zlecony nadzór nad remontami to czy dni 15,16,17 są dniami urlopu?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe