Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Osoba prywatna X zwróciła się do Urzędu Miasta o odszkodowanie za szkody wyrządzone podczas wichury przez drzewo rosnące na działce należącej do terenu szkoły. Kierownik jednostki organizacyjnej urzędu przekazał je pismem dyrektorowi szkoły w celu zajęcia się sprawą, powołując się na zarząd trwały. Czy na pismo p. X powinien odpowiedzieć dyrektor czy Urząd Miasta do którego pismo wpłynęło?
Na pismo powinien odpowiedzieć dyrektor. Zgodnie z art. 43 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2014 r. poz. 518), trwały zarząd jest formą prawną władania nieruchomością stanowiąca własność jednostki samorządu terytorialnego przez jednostkę organizacyjną, np. szkołę. Oznacza to, że dyrektor szkoły reprezentuje j.s.t. jako właściciela w sprawach dotyczących nieruchomości. Przykładowo uzyskanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów z nieruchomości oddanej w trwały zarząd następuje na wniosek trwałego zarządcy za zgodą właściwego organu wykonującego uprawnienia właścicielskie (art. 83 ust. 1 ustawy z 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody, tekst jedn. Dz.U. z 2013 r. poz. 627 ze zm.). Również odpowiadając na pismo osoby, która zgłosiła roszczenie odszkodowawcze za szkody wyrządzone podczas wichury przez drzewo rosnące na działce oddanej w trwały zarząd szkole, dyrektor działa jako przedstawiciel właściciela gruntu.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem dyrektorem wiejskiej szkoły, nie mam zastępcy. Kto podczas mojego urlopu wypoczynkowego w czasie wakacji może pełnić za mnie zastępstwo, skoro nauczyciele mają wakacje? Otrzymałam takie pytanie podczas kontroli.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy rada rodziców opiniuje szkolny zestaw programów nauczania i szkolny zestaw podręczników?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy przedszkole publiczne może zawrzeć porozumienie o współpracy z specjalistą – psychologiem (mającym swój prywatny gabinet psychologiczny), aby mógł on wejść w skład zespołu WWR? Ma on wszelkie kwalifikacje, jednak obecny czas pracy i warunki nie pozwalają mu na zawarcie z placówką umowy. Zgłasza chęć współpracy, jednak tylko w formie porozumienia między placówką a jego gabinetem.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W Technikum od roku szkolnego 2019/2020 chcemy wprowadzić kształcenie w tzw. Policyjnej Klasie Mundurowej przedmiotu „edukacja policyjna”.
Treści nauczania będą realizowane w oparciu o program nauczania wydany przez Komendanta Głównego Policji.
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz.U. z 2017r. poz.703) dyrektor może realizować te zajęcia jako zajęcia uzupełniające (załącznik nr 5, pkt 6) lub jako zajęcia dodatkowe z godzin organu prowadzącego (§ 3 ust 1, pkt 2).
Założenia jest takie, aby zajęcia były realizowane jako zajęcia międzyoddziałowe (uczniowie klas pierwszych kształcący się w różnych zawodach uczestniczą w zajęciach na zasadzie dobrowolności). Czy takie rozwiązanie jest możliwe, aby uczniowie, którzy chcą się uczyć przedmiotu „edukacja policyjna” mogli go wybrać na takich samych zasadach jak religię lub wdż?
Jaka jest procedura wpisania przedmiotu uzupełniającego do szkolnego zestawu programów nauczania tak, aby można go było wpisać na świadectwie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy do księgi arkuszy ocen z danego rocznika dołącza się opinie/orzeczenia z poradni psychologiczno - pedagogicznej, protokoły z egzaminów poprawkowych, klasyfikacyjnych? Czy w księdze arkuszy, oprócz samych arkuszy, powinny znajdować się jakieś załączniki?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe