Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Od 1 września nasze gimnazjum przekształca się w LO. 1. Czy zasady oceniania zachowania mogą być inne dla gimnazjum i LO?; 2. Czy ustalając ocenę wzorową z przedmiotu można zapisać w statucie, że są to wiadomości i umiejętności wykraczające poza program?
Ocenianiu podlegają: 1) osiągnięcia edukacyjne ucznia; 2) zachowanie ucznia.Począwszy od klasy IV szkoły podstawowej, roczne, a w szkole policealnej – semestralne, oraz końcowe oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych ustala się w stopniach według następującejskali:1) stopień celujący – 6; 2) stopień bardzo dobry – 5; 3) stopień dobry – 4; 4) stopień dostateczny – 3; 5) stopień dopuszczający – 2;6) stopień niedostateczny – 1. Począwszy od klasy IV szkoły podstawowej, roczną i końcową ocenę klasyfikacyjną zachowania ustala się według następującej skali: 1) wzorowe; 2) bardzo dobre; 3) dobre; 4) poprawne; 5) nieodpowiednie; 6) naganne. Oznacza to, że ocena „wzorowy” dotyczy zachowania, a nie oceniania wiedzy i umiejętności przedmiotowej.Szczegółowe zasady oceniania są zawarte w statucie szkoły i obowiązują aż do wygaszenia klas gimnazjalnych.Przepisy ustawy ustalają, że laureat konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim oraz laureat lub finalista ogólnopolskiej olimpiady przedmiotowej, otrzymuje z danych zajęć edukacyjnych najwyższą pozytywną roczną ocenę klasyfikacyjną. Uczeń, który tytuł laureata konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim lub tytuł laureata lub finalisty ogólnopolskiej olimpiady przedmiotowej uzyskał po ustaleniu rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych, otrzymuje z tych zajęć edukacyjnych najwyższą pozytywną końcową ocenę klasyfikacyjną.
Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 44b, 44j.; 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 czerwca 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (ze zm.), w szczególności § 9, 13.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciele wybierając podręczniki na nowy rok szkolny 2017/2018 muszą także ten sam cykl prowadzić do klasy III. Czy jest możliwość zmiany w drugiej lub trzeciej klasie na inny cykl?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jak w nowym statucie szkoły zapisać informację, iż w skład szkoły podstawowej wchodzi szkoła filialna z kl. I - III ?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry. Moje pytanie dotyczy organizacji zajęć wychowania fizycznego.Czy w oddziale łączonym(kl.V z VI), w którym jest 14 uczniów, w tym 9 dziewczynek i 5 chłopców, należy zorganizować zajęcia oddzielnie dla chłopców, oddzielnie dla dziewczynek?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Od ubiegłego roku w mojej szkole funkcjonuje dziennik elektroniczny. Wszyscy rodzice mają dostęp do dziennika w formie PDF. Jednak w ubiegłym roku szkolnym rada rodziców stwierdziła, że dobrze byłoby, aby dostęp był szybki online. W związku z tym rodzice - rada rodziców (bez jakiegokolwiek włączania się dyrekcji) porozumieli się w firmą udostępniającą dziennik i zakupili (8 zł od rodziny), dostęp szybki do dziennika. Czy takie działanie rady rodziców jest zgodne z prawem?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- 1.Proszę sprecyzować zapisu w waszym regulaminie Rady Pedagogicznej "Dopuszcza się możliwość protokołowania elektronicznego posiedzeń Rady Pedagogicznej". Zapis rozumiem jako prowadzenie protokolarza w pamięci komputera więc czy istnieje przy tej okazji specjalny podpis elektroniczny? Jak nowy nadzór odniesie się do tej formy? 2.Nie znalazłem w portalu Regulaminu szkoły. Konkretnie gimnazjum. 3.Jak zgodnie z pzepisami powinna wygladać oraz być prowadzona księga protokołów Rady Pedagogicznej?.Czy uchwały i wnioski mogą być prowadzone w osobnej ksiedze?Jak prawidłowo dokumentować i prowadzić wszelkiego rodzaju sprawozdania?Forma elektroniczne w mojej opini byłaby najlepszym rozwiązaniem.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe