Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel zwrócił się z prośbą o udostępnienie księgi protokołów sprzed kilku lat. Skoro jest to dokument archiwalny, czy mam postępować według procedur instrukcji organizacji i zakresu działania składnicy akt?
Tak, dyrektor korzysta z procedur obowiązujących w szkole. Najważniejsze akty prawne regulujące postępowanie z dokumentacją: 1. art. 6 ust. 1 i 2 Ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (ze zm.); 2. § 3 ust. 3-6 Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 16 września 2002 r. w sprawie postępowania z dokumentacją, zasad jej klasyfikowania i kwalifikowania oraz zasad i trybu przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych; 3. § 5 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 30 października 2006 r. w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z dokumentami elektronicznymi ; 4. Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych; 5. Zarządzenie nr 1 Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych z dnia 5 stycznia 2011 r. w sprawie upoważnienia dyrektorów archiwów państwowych do zatwierdzania instrukcji określających zasady i tryb postępowania z dokumentacją, zmienione zarządzeniem nr 17 z dnia 21 grudnia 2012 r.; 6. Zarządzenie Nr 3 Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych z dnia 31 stycznia 2011 r. w sprawie postępowania przy zatwierdzaniu lub wprowadzaniu w porozumieniu przepisów kancelaryjnych i archiwalnych lub zmian do nich , zmienione Zarządzeniem nr 10 Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych z dnia 25 maja 2011 r.; 7. Decyzja Nr 17 Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie upoważnienia dyrektorów archiwów państwowych do dokonywania czynności dotyczących porozumienia przy wprowadzaniu jednolitych rzeczowych wykazów akt lub zmian do nich, zmieniona decyzją nr 23 z dnia 21 grudnia 2012 r.; 8. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji.
W jednostkach oświatowych prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2011 r. Nr 123, poz. 698 z późn. zm.) oraz rozporządzenie Ministra Kultury z dnia 16 września 2002 r. w sprawie postępowania z dokumentacją, zasad jej klasyfikowania i kwalifikowania oraz zasad i trybu przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 167, poz. 1375), które zobowiązują do opracowania instrukcji organizacji i zakresu działania składnicy akt oraz udostępniania zarchiwizowanych dokumentów zgodnie z tą instrukcją. Na podstawie art. 36 ust. 3 ustawy dokumentacja przechowywana w składnicach akt służy potrzebom jednostek, w których składnice te zostały utworzone, a w wyjątkowych wypadkach jest ona udostępniana osobom trzecim za zezwoleniem kierownika jednostki organizacyjnej dyrektora), w której istnieje składnica akt.
W niepublicznych jednostkach oświatowych taka instrukcja jest wprowadzana na zasadzie dobrowolności.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o informację, czy na dołączonych wydrukowanych arkuszach ocen do klasy IV w roku szkolnym 2017/2018 zgodnie z Rozporządzeniem MEN z 26.04.2018 w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych par.53 pkt 1 ppkt2 "Od roku 2017/2018 arkusze ocen na druku według zworu odpowiednio 36 lub 45 określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia dołącza się do dotychczas prowadzonego arkusza ocen uczniów klas IV szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży i prowadzi w latach następnych również w kolejnych klasach tej szkoły" musi zostać wydrukowany numer tego arkusza?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pracuję w niewielkiej niepublicznej szkole (liceum ogólnokształcące). W klasie pierwszej (nowa podstawa programowa) będzie 6 osób.Niestety jedna z tych osób nie ma wpisu na świadectwie, na jakim poziomie realizowany był język niemiecki, jedna osoba była zwolniona z nauki tego języka (dysleksja głęboka), a 3 osoby realizowały język niemiecki na poziomie III0, a niestety tylko jedna na poziomie III1. Czy istnieje możliwość utworzenia jednej grupy językowej dla tych osób? Ewentualnie czy osoba z poziomu III1 może uczestniczyć w zajęciach z klasą drugą?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Co Rada Pedagogiczna powinna przyjąć w formie uchwały, a co w formie decyzji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- proszę o wzór ramowego planu nauczania dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym klas I-III i klas IV-VI w szkole ogólnodostępnej. sprawa pilna
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel zatrudniony jest na czas nieokreślony w wymiarze 16/18 godz./tyg. (wynika to z siatki godzin) od 2.11.2011 przydzielono nauczanie indywidualne 3 godziny tygodniowo na czas określony do końca roku szkolnego 2011/2012, czy w miesiącu maju należy mu dać wypowiedzenie zmniejszające ilość godzin do 16/18 etatu czy automatycznie od 1 września 2012 ma 16/18 etatu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe