Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Moje pytanie dotyczy dotacji celowej na podręczniki dla uczniów niepełnosprawnych. W rozporządzeniu z 20 marca 2015 roku w sprawie wysokości wskaźników zwiększających dotację celową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim są wskazane trzy wskaźniki 2,0; 2,5; 2,3. Czym należy się kierować przy wyborze danego wskaźnika? Co należy wziąć pod uwagę z orzeczenia? Taka sama sytuacja dotyczy uczniów z upośledzeniem umiarkowanym, czy zespołem Aspergera. Proszę o przykładowe rozwiązanie.
Zgodnie z § 2 i § 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2015 r. w sprawie wysokości wskaźników zwiększających kwoty dotacji celowej na wyposażenie szkół w podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe dla uczniów niepełnosprawnych (Dz. U. z 2015 r., poz. 441), w przypadku uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z niepełnosprawnością:
a) intelektualną w stopniu lekkim, do obliczenia kwoty dotacji celowej na:
• podręczniki do zajęć z zakresu danego języka obcego nowożytnego lub materiały edukacyjne do zajęć z zakresu danego języka obcego nowożytnego, dla klas I-III szkoły podstawowej - wysokość wskaźnika wynosi 2,0;
• materiały ćwiczeniowe dla klas I-III i IV-VI szkoły podstawowej oraz gimnazjum - wysokość wskaźnika wynosi 2,5;
• podręczniki lub materiały edukacyjne dla klas IV-VI szkoły podstawowej oraz gimnazjum - wysokość wskaźnika wynosi 2,3
b) intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, do obliczenia kwoty dotacji celowej na:
• materiały ćwiczeniowe dla klas I-III i IV-VI szkoły podstawowej oraz gimnazjum - wysokość wskaźnika wynosi 2,5;
• podręczniki lub materiały edukacyjne dla klas IV-VI szkoły podstawowej oraz gimnazjum - wysokość wskaźnika wynosi 2,0.
Zatem stosowanie odpowiedniego wskaźnika jest uzależnione po pierwsze, od rodzaju dotowanych materiałów (podręczników, ćwiczeń lub materiałów edukacyjnych), a po drugie, także stopnia stopnia upośledzenia umysłowego, określonego w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. Informacja taka musi zostać zawarta w tym orzeczeniu zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 września 2008 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 173, poz. 1072).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- test
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak wygląda postępowanie rekrutacyjne ucznia starającego się o przyjęcie do I klasy gimnazjum?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Co musi zawierać regulamin dla praktykantów odbywających praktyki w szkole?
- Czy dyrektor może podpisać umowę z ubezpieczalnią odnośnie ubezpieczenia dzieci w szkole? Rodzice podpisują deklaracje zawarcia ubezpieczenia, ale umowę ze szkołą którą musi zawrzeć PZU chcą za każdym razem aby podpisywał dyrektor?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel został zatrudniony w szkole do nauczania religii na podstawie skierowania z kurii (forma zatrudnienia na podstawie mianowania). Od września 2023 r. nie mamy wolnych godzin dla tego nauczyciela. Została nam przekazana ustnie informacja, że skierowanie zostanie cofnięte. Czy pracodawca powinien do końca maja wręczyć nauczycielowi pismo informujące o rozwiązaniu stosunku pracy z dniem 31 sierpnia 2023 r.?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe