Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Mam wątpliwość w jaki sposób wylicza się średnią dzienną stawkę godzinową nauczycielowi, który posiada zniżkę godzin (np. kierownik swietlicy, wicedyrektor)? Jedni twierdzą, że od pensum, inni że od zniżki godzin. Proszę o wyjaśnienie.
Z § 2 ust. 2 rozporządzenia MENiS z 31 stycznia 2005 r. wynika, że miesięczny wymiar godzin obowiązkowych ustala się, mnożąc tygodniowy obowiązkowy wymiar zajęć (art. 42 ust. 3 Karty Nauczyciela) przez 4,16 – z zaokrągleniem do pełnych godzin, w taki sposób, że czas zajęć do 0,5 godziny pomija się, a co najmniej 0,5 godziny liczy się jako godzinę pełną.
Jeśli organ prowadzący w regulaminie wynagradzania nie ustalił wysokości stawek godzinowych na podstawie art. 30 Karty Nauczyciela, wówczas wysokość stawki godzinowej oblicza się z osobistego zaszeregowania nauczyciela korzystającego ze zniżki godzin, ale tak jak dla pozostałych nauczycieli, czyli dzieląc miesięczne wynagrodzenie zasadnicze nauczyciela przez obowiązujący go miesięczny wymiar zajęć.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy uczniowi z autyzmem ( klasa I SP) oraz uczniowi zagrożonemu niedostosowaniem społecznym w szkole niepublicznej( na prawach szkoły publicznej) można zorganizować zindywidualizowaną ścieżkę kształcenia?
Jakie dokmenty byłyby wymagane?
Z góry dziękuje za odp.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem przedszkola publicznego. W kwietniu 2019 większość personelu pedagogicznego strajkowała. 7 września (sobota) zorganizowałyśmy 6 godzinne szkolenie dla nauczycieli. Moje pytanie: Czy mogę wypłacić nauczycielom nadgodziny za szkolenie w sobotę?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem przedszkola publicznego. W miesiącu lipcu utworzona jest jedna grupa dzieci uczęszczających do przedszkola. Jakie opłaty powinnam naliczyć rodzicom: czy 5 godzin to jest podstawa programowa, a pozostałe godziny płacą rodzice, czy rodzice powinni płacić za 10 godzin pobytu dziecka w przedszkolu? Czy jest jakiś akt prawny mówiący o tym, że podstawa programowa realizowana powinna być tylko przez 10 miesięcy.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie aktualnej podstawy prawnej na bazie, której stworzony zostanie szkolny regulamin bezpieczeństwa i higieny pracy (uwzględniający także instrukcję stanowiskową przy obsłudze komputera i drukarki).
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Sprawa dotyczy praktycznej nauki zawodu. Do szkoły branżowej, w której praktyczna nauka zawodu na kierunku „kucharz” odbywa się w ramach kształcenia młodocianych pracowników w systemie OHP, chęć przyjścia do klasy II zgłosiła osoba pełnoletnia. Z przyczyn proceduralnych (ukończone 18 lat) ośrodek szkolenia nie może podpisać z nią umowy na realizację praktyk i stąd moje pytanie. Czy istnieje jakaś inna możliwość, aby ta osoba mogła uczyć się w naszej szkole, a praktyczną naukę zawodu realizować w innym miejscu? Jeżeli tak, to jakie warunki musi spełniać to miejsce?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe