Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Mam pytanie dotyczące wycieczek zagranicznych. Wiem, że jednym z wymogów jest znajomość języka obcego. Czy znaczy to - języka danego kraju do, którego się udają, czy innego języka, który umożliwi komunikację w danym kraju. Jeżeli kierownik wycieczki organizuje wycieczkę do Berlina wymagana jest od niego lub opiekunów znajomość języka niemieckiego, czy może to być język angielski?
Znajomość języka obcego przez kierownika lub jednego z opiekunów powinna umożliwiać w kraju docelowym, jak również w krajach znajdujących się na trasie planowanej wycieczki lub imprezy swobodną komunikację. Szczegółowe procedury organizowania wycieczek i imprez powinny zawierać szkolne regulaminy wycieczek. Ponieważ dyrektor zatwierdza kartę wycieczki zawierającą m. in. program, osoby będące opiekunami, kierownikiem, ostatecznie dyrektor decyduje, czy znajomość języka angielskiego przez nauczyciela – kierownika wycieczki zapewnia właściwą komunikację w kraju docelowym oraz w krajach przez które odbywa się podróż. Wg mojej opinii język angielski jest najbardziej rozpowszechnionym językiem w innych krajach, wydaje się więc, że powinien wystarczyć. Jednak ostatecznie decyduje dyrektor, któremu rozporządzenie nadaje takie kompetencje.
Podstawa prawna: 1. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 8 listopada 2001 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki, w szczególności § 14.; 2. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 28 sierpnia 2014 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- 1. Czy chcąc używać LOGO placówki są jakieś procedury? 2.Postępowanie w sprawie używania alkomatów przez wychowawców w stosunku do uczniów, co można, a czego nie można? Co powinno zawierać oświadczenie od rodziców, jeśli jest wymagane w takich okolicznościach?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Rada pedagogiczna podjęła uchwałę w sprawie zmian w statucie przedszkola. W uchwale są błędy uniemożliwiające dyrektorowi wykonanie uchwały (błędna numeracja w uchwale, brak możliwości wprowadzenia zmian w statucie). Czy dyrektor może wstrzymać wykonanie takiej uchwały? Jeśli nie, to jak należy postąpić?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- W jakim przypadku rada pedagogiczna przyjmuje uchwałę w sprawie uchwalenia nowego statutu szkoły (taka uchwała zamieszczona jest w aktualnościach serwisu z sierpnia)?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podpowiedź jak powołać Administratora Bezpieczeństwa Informacji, czy w formie zarządzenia, czy należy zgłosić do GIODO, jak tak to w jaki sposób? Gdzie szukać informacji - Kuratoria milczą
- Od września tego roku jestem nowym dyrektorem szkoły podstawowej. Były Pan Dyrektor na wakacje przyjął do mojej szkoły bliźniaków z nieswojego obwodu. Przed przyjęciem nowych uczniów przestrzegał go wiele nauczycieli, ponieważ zarówno dzieci jak i ich rodzice mieli ciągły konflikt z nauczycielami oraz dyrekcją. Matka zrobiła awanturę naszemu dyr. mówiąc, ze mamy dzieci z innych obwodów i dyr.uległ. Chłopcy znaleźli sobie kozła ofiarnego i ciągle popadają w konflikty, ich zachowanie jest naganne, psują atmosferę w całej klasie. Nie pomogły rozmowy z wych.,psychologiem, rodzicami dzieci. Przy tym wszystkim rodzice nie przyjmują krytyki i zarzucają wychowawczyni, że się na nich uwzięła, zachowują się arogancko. Co zrobić, aby wrócili do szkoły w swoim obwodzie, w której wszyscy dziękują, że mają problem z głowy, jakie podjąć kroki prawne, aby wyciszyć i przemówić do rodziców tych dzieci, aby zajęli się wychowaniem dzieci, a nie obwinianiem szkoły do której chodzą dopiero trzy miesiące. Pozdrawiam, proszę o pomoc.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe