Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Kto powinien prowadzić zajęcia rewalidacyjne z dzieckiem autystycznym?
Zajęcia rewalidacyjne – to termin ogólny określający specjalną interwencję terapeutyczno-wychowawczą dla ucznia niepełnosprawnego, z zaplanowanymi celami, które zmierzają do spowodowania określonych, pozytywnych zmian w zakresie sfery poznawczej i emocjonalno – motywacyjnej oraz w strukturze wiedzy i umiejętności szkolnych ucznia. Wśród tych zajęć wyróżnia się:
- korekcyjne wad postawy;
- korygujące wady mowy;
- orientacji przestrzennej i poruszania się;
- nauki języka migowego lub innych alternatywnych metod komunikacji;
- oraz inne, wynikające z indywidualnych programów rewalidacji, np.: zajęcia integracji sensorycznej, muzykoterapia, terapia zajęciowa, kinezyterapia, hipoterapia, Biofeedback, socjoterapia, itp.
Od rodzaju zajęć rewalidacyjnych ustalonych dla ucznia zależą kwalifikacje nauczyciela, który może je prowadzić. Resort edukacji wielokrotnie podkreślał, że można je przyznać tylko nauczycielom, których przygotowanie odpowiada rodzajowi prowadzonych zajęć. Tak więc najpierw należy ustalić jaki rodzaj/typ zajęć rewalidacyjnych będzie odpowiedni dla ucznia z autyzmem. Oczywiście na podstawie diagnozy i zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego oraz określonych przez nauczycieli indywidualnych potrzeb tego ucznia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w bieżącym roku szkolnym nadal możemy wybrać 6 dni dodatkowo wolnych, mimo zlikwidowania sprawdzianu?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informacje w sprawie realizacji godzin z art.42 KN- czy można dopuścić możliwość zrealizowania wszystkich godzin w jednym semestrze-nauczyciel wykorzystał limit godzin z całego roku w I semestrze czy to nie jest sprzeczne z ustawą?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy jako przedszkole niepubliczne mamy obowiązek robienia ewaluacji wewnętrznej ?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę mi powiedzieć jak traktować w planie nauczania i arkuszu organizacyjnym gimnazjum religię i wdżwr od nowego roku szkolnego? Czy sposób rozdzielania godzin dyrektorskich w gimnazjum zmienił się? Jeśli tak to jakie są nowe zasady podziału? Dziękuję. Roman
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Niepromowanie ucznia klasy I do klasy II.
Uczeń posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na upośledzenie w stopniu lekkim. Powtarzał już oddział przedszkolny (w innej placówce), mimo tego, w opinii uczących go wówczas wychowawców, i tak nie uzyskał gotowości do podjęcia nauki w szkole podstawowej. W r.sz. 2018/2019 uczęszczał do klasy I integracyjnej w naszej szkole, gdzie objęty został zindywidualizowaną ścieżką kształcenia ( 6 godz. zajęć indywidualnych), jak również pomocą psychologiczno – pedagogiczną (terapia SI, terapia logopedyczna, zajęcia korekcyjno – kompensacyjne, zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze). Niestety w opinii uczących go nauczycieli i specjalistów uczeń nie opanował wymagań edukacyjnych przewidzianych dla klasy pierwszej.
Rodzice chłopca na bieżąco w ostatnim roku szkolnym informowani byli o trudnościach edukacyjnych ich dziecka. Na miesiąc przez radą klasyfikacyjną otrzymali informację o zagrożeniu brakiem promocji do klasy II. W dniu 12 czerwca b.r. na wniosek wychowawcy, decyzją Rady Pedagogicznej, chłopiec nie otrzymał promocji. Przed podjęciem uchwały Rada Pedagogiczna została zapoznana z uzasadnieniem wniosku oraz opinią rodziców, którzy nie wyrazili zgody na pozostawienie dziecka w klasie I.
Po zakończeniu r. sz. do Dyrektora szkoły wpłynęło pismo rodziców, w którym składają oficjalne odwołanie od decyzji Rady Pedagogicznej, powołując się na art. 44o pkt 1-2 ustawy o systemie oświaty.
Należy w tym miejscu zaznaczyć, że stanowisko kuratorium oświaty przekazane w rozmowie tel. dyrektorowi szkoły jest jednoznaczne: uczeń na opanowanie treści wynikających z podstawy programowej ma 3 lata.
Pytanie brzmi: czy dyrektor może zmienić zdanie, podważyć uchwałę Rady? A rodzice – czy mogą odwołać się od przedmiotowej decyzji Rady? Jak w tej sytuacji my jako placówka powinniśmy postąpić i jakie mamy możliwości?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe