Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Klasy ponadgimnazjalne (czyli obecne 1,2,3) 1.Czy istnieje możliwość połączenia w jednej grupie uczniów z różnych klas (np. 2 i 3 lub 1 i 2) w ramach zajęć z wychowania fizycznego? 2. Czy w ramach zajęć z wychowania fizycznego mogą odbywać się wyłącznie zajęcia z jogi? 3. Czy wszystkie godziny zajęć z wychowania fizycznego tj. 3 tygodniowo mogą odbywać się jednego dnia? Klasa po szkole podstawowej: 1 Czy uczniowie mogą odbywać zajęcia w grupie z np. klasa 2 na podbudowie gimnazjum? 2. Czy uczniowie klasy pierwszej po szkole podstawowej muszą mieć zajęcia osobno (w szkole jest jedna klasa pierwsza po szkole podstawowej)? 2. Czy w ramach zajęć z wychowania fizycznego mogą odbywać się wyłącznie zajęcia z jogi? 3. Czy wszystkie godziny zajęć z wychowania fizycznego tj3 tygodniowo mogą odbywać się jednego dnia?
Na podstawie § 7 ust. 1 pkt 7 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 kwietnia 2019 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz.U. z 2019 r., poz. 639) w zw. z art. 14 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm. podział na grupy jest obowiązkowy na obowiązkowych zajęciach wychowania fizycznego; zajęcia mogą być prowadzone w grupie oddziałowej, międzyoddziałowej lub międzyklasowej co oznacza, że można połączyć w grupę różne roczniki klas po gimnazjum lub szkole podstawowej albo uczniów po szkole podstawowej z uczniami po gimnazjum. Natomiast w utworzonej grupie międzyklasowej lub międzyoddziałowej obowiązuje wymóg realizacji podstawy programowej obowiązującej wszystkich uczniów grupy, czyli w szczególności opracowania przez nauczyciela programu nauczania uwzględniającego różne podstawy programowe dla uczniów po gimnazjum oraz po szkole podstawowej. Uczniowie mogą realizować tylko zajęcia jogi na wszystkich godzinach obowiązkowych, jeżeli w ten sposób zostanie zrealizowana podstawa programowa z załącznika do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz.U. z 2012 r., poz. 977 ze zm.) lub z załącznika do rozporządzenia do Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 stycznia 2018 r. w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego dla liceum ogólnokształcącego, technikum oraz branżowej szkoły II stopnia (Dz.U. z 2018 r., poz. 467).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Wychowawca w placówce wychowawczej musi czasami ze swoim podopiecznym pojechać do sądu, lekarza, szpitala itp. Czy musi mieć jakieś uprawnienia do tego, aby pojechać samochodem służbowym?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Do dziecka z niepełnosprawnością ruchową w tym z afazją zatrudniony został nauczyciel wspomagający. W zakresie swoich obowiązków ma współorganizowanie procesu dydaktyczno-wychowawczego (nie prowadzi zajęć specjalistycznych). Jakie kwalifikacje powinien posiadać? Czy wystarczą kwalifikacje do wychowania przedszkolnego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o opinię w kwestii nauczyciela wspomagającego w przedszkolu niepublicznym intrgracyjnym: wychowawcą grupy dzieci 3-letnich jest nauczyciel, który skończył edukację wczesnoszkolną i przedszkolną oraz studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki. Czy w związku z przyjęciem dziecka autystycznego z orzeczeniem można zatrudnić jako n-la wspomagającego osobę po edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej i logopedii (studia podyplomowe) lub po ewip-ie z rewalidacją? Taki wniosek został wysunięty po przeczytaniu artykułu, którego fragment zamieszczam: "W klasach i oddziałach integracyjnych nie można zatrudnić dodatkowo nauczyciela wspomagającego do wspierania konkretnego ucznia, bo taki nauczyciel już pracuje w grupie.W takiej sytuacji dziecko może wspierać pomoc nauczyciela".
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Dla nauczyciela zatrudnionego na podstawie mianowania a pracującego na stanowisku nauczyciela klas I-III od nowego roku nie będzie etatu.Chcę mu zaproponować godziny w oddziale przedszkolnym, a ponieważ wiąże się to ze zmianą pensum nauczyciel waha się z wyrażeniem zgody. Czy mogę to zrobić z urzędu i czy też do tego potrzebna jest zgoda nauczyciela.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jeżeli upłynął okres na jaki była opracowana koncepcja pracy, to w jaki sposób należy przeprowadzić, podsumowanie w/w przed opracowaniem kolejnej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe