Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jestem dyrektorem szkoły podstawowej i dwóch szkół filialnych. Nowa rada miejska wpadła na pomysł utworzenia zespołu szkolno - przedszkolnego czyli dołączą przedszkole. Jaka jest procedura tworzenia zespołu czy rodzice mają na to wpływ ? Ani nauczyciele ani rodzice nie chcą zespołu co możemy zrobić w takiej sytuacji?
Organ prowadzący szkoły różnych typów lub placówki może je połączyć w zespół. Połączenie nie narusza odrębności rad pedagogicznych, rad rodziców, rad szkół lub placówek i samorządów uczniowskich poszczególnych szkół lub placówek, o ile statut zespołu nie stanowi inaczej. Organ prowadzący może połączyć w zespół prowadzoną przez siebie szkołę podstawową z prowadzonymi przez siebie przedszkolami mającymi siedzibę na obszarze objętym obwodem tej szkoły. Organ prowadzący może połączyć w zespół prowadzone przez siebie przedszkola mające siedzibę na obszarze objętym obwodem jednej szkoły podstawowej. Dyrektor zespołu jest dyrektorem szkoły lub placówki w rozumieniu ustawy. Utworzenie zespołu następuje w trybie art. 58 uso, z tym że akt założycielski wymaga zaopiniowania przez rady pedagogiczne. W zakresie uregulowanym odmiennie w statucie zespołu tracą moc postanowienia zawarte w statutach połączonych szkół lub placówek. Organ prowadzący zespół szkół lub placówek albo szkół i placówek może wyłączyć z zespołu niektóre szkoły lub placówki, włączyć do zespołu inne szkoły lub placówki, a także może rozwiązać zespół. W przypadku wyłączenia szkół lub placówek z zespołu oraz rozwiązania zespołu przepisów art. 58 i 59 nie stosuje się. Połączenie w zespół szkoły podstawowej z gimnazjum wymaga pozytywnej opinii kuratora oświaty. Przepis ten nie dotyczy szkół specjalnych, szkół integracyjnych, szkół dwujęzycznych, szkół dla mniejszości narodowych i etnicznych oraz społeczności posługujących się językiem regionalnym, szkół sportowych, szkół mistrzostwa sportowego, szkół artystycznych, szkół z oddziałami specjalnymi, szkół z oddziałami integracyjnymi, szkół z oddziałami dwujęzycznymi, szkół z oddziałami dla mniejszości narodowych i etnicznych oraz społeczności posługujących się językiem regionalnym, szkół z oddziałami sportowymi oraz szkół w podmiotach leczniczych, w domach pomocy społecznej, szkół dla dorosłych, a także szkół, o których mowa w art. 5 ust. 3b i art. 35 ust. 2a. Szkoły te mogą być łączone w zespoły na zasadach określonych przez organ prowadzący. Są to uprawnienia organu prowadzącego, rada rodziców i rada pedagogiczna może jedynie pisemnie wyrazić swoje stanowisko w tej sprawie, podając uzasadnienie.Podstawa prawna:Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 62.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy politolog posiadający kurs pedagogiczny może uczyć w gimnazjum wiedzy o społeczeństwie i historii? Czy może mieć zajęcia na świetlicy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka zatrudniona na podstawie mianowania, w luty ukończyła 60 lat. W nowym roku szkolnym nie mam dla niej pełnego etatu i zamierzam jej wręczyć pismo o ograniczeniu etatu do 1/2. Rozumiem, że jeśli nauczycielka nie przyjmie nowych warunków, to zgodnie z przepisami rozwiązuję z nią stosunek pracy przez wypowiedzenie. Jaka odprawa jej wówczas przysługuje? Czy może być jeszcze inny sposób rozwiązania umowy, jeśli nauczycielka nie zgodzi się przyjąć nowych warunków zatrudnienia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w trakcie zwolnienia lekarskiego można "wręczyć" nauczycielowi ograniczenie etatu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy według najnowszych zmian w prawie oświatowym istnieje nadal możliwość promowania ucznia do klasy wyższej w sposób warunkowy tzn w momencie kiedy nie zdał egzaminu poprawkowego i otrzymał ocenę niedostateczną z przedmiotu, który będzie kontynuowany?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel dokonuje wyboru programu wychowania przedszkolnego na cały etap nauki w przedszkolu (art.22 UosO). W związku z tym, mam 2 pytania. 1. Czy należy to tak rozumieć, że musi pracować przez 4 lata na tym samym programie, i nie ma możliwości złożenia wniosku o dopuszczenie innego programu w kolejnym roku szkolnym dla tej samej grupy? 2. Czy wszystkie grupy przedszkolne muszą pracować na tym samym programie, czy każdy nauczyciel może wybrać dla swojej grupy inny program?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe