Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jestem dyrektorem szkoły dla dorosłych. Moje pensum to 10 godzin "przy tablicy". Myślę o zdobyciu nowych kwalifikacji, mianowicie ukonczeniu studiów podyplomowych z zakresu bibliotekoznawstwa. Już wcześniej pytałem o liczbę godzin, jaką musiałbym przepracować jako bibliotekarz, ale nie zadałem pytania, które mnie jeszcze nurtuje - czy jako dyrektor szkoły mogę w ogóle pracować jako bibliotekarz? Czy jest jakiś przepis, który to reguluje (mam na myśli zabrania bycia bibliotekarzem będąc na stanowisku dyrektora)?
Żaden przepis nie zabrania powierzenia stanowiska dyrektora szkoły nauczycielowi bibliotekarzowi. Zgodne z przepisami Rozporządzenia MEN z dnia 11.08.2017 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora (...), jednym z wymogów jest posiadanie kwalifikacji do zajmowania stanowiska nauczyciela w danej szkole, bez wskazania, że musi to być nauczyciel przedmiotu.
Również przepisy Karty Nauczyciela nie wskazują na obowiązek prowadzenia lekcji przez dyrektora szkoły, a pensum wszystkich nauczycieli jest określane jako zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze, prowadzone bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz. Dyrektor w ramach swojego pensum może prowadzić każde zajęcia, do których posiada kwalifikacje.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jaka jest tygodniowa liczba godzin specjalizacji dla trenerów, dla pięciu oddziałów mistrzostwa sportowego (trzy klasy pierwsze oraz jedna klasa druga i jedna klasa trzecia) oraz dwóch oddziałów sportowych (klasa druga i klasa trzecia) w liceum ogólnokształcącym? Czy liczba godzin specjalizacji ma związek z liczebnością uczniów w klasach ?
- Czy w szkole jest obowiązek powoływania społecznego inspektora pracy?
- Nauczyciel ukończył studium nauczycielskie - wychowanie przedszkolne, następnie studia uzupełniające magisterskie w zakresie wczesnej edukacji. Obecnie pracuje w klasach I - III szkoły podstawowej. W tym roku w szkole nastąpiła konieczność przeniesienia nauczyciela w związku z brakiem oddziału klasy I. Czy przeniesienia tego nauczyciela do oddziału przedszkolnego można dokonać na podstawie art. 19.1 KN?
- Od 01.09.2013r. do 31.08.2018r. pełnię funkcje dyrektora wygaszanego gimnazjum. Od 01.09.2018r organ prowadzący zamierza dalej powierzyć mi obowiązki dyrektora do czasu wygaszenia szkoły. Jako dyrektor realizowałam pensum 8/18. Rozumiem, że pozostałych 10 godzin, z których mogę być tygodniowo rozliczana powinnam przeznaczyć na zarządzanie szkołą. W ubiegłym roku szkolnym obniżono mi dodatek funkcyjny z uwagi na zmniejszenie liczby oddziałów i tym samym zmniejszony zakres czynności administracyjnych i kierowniczych. Domniemam, że po powierzeniu pełnienia obowiązków dyrektora moje pensum nie ulegnie zmianie lecz zostanie mi obniżony dodatek funkcyjny z powodów przedstawionych powyżej. Obecnie otrzymałam również propozycję zatrudnienia od 01.09.2018r. jako specjalista ds. oświaty w urzędzie miasta w innej miejscowości (inny organ prowadzący). Czy podjęcie dodatkowej pracy na tym stanowisku np. w wymiarze ½ etatu w takim przypadku jest możliwe, czy wymaga zgody organu prowadzącego oraz czy nie stoi w sprzeczności z pełnieniem obowiązków dyrektora, gdzie zakładając, że na terenie szkoły będę przebywała np. 3 godz. 45 min. każdego dnia, czyli ponad wymagane pensum 18/18? Bardzo proszę o pilne wskazanie możliwości rozwiązania tej sprawy.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka miała swoją pierwszą umowę o pracę na czas określony w terminie: 20.08.1979 r. do 07.06.1980 r., kolejna umowa została zawarta od 20.08.1980 r. na czas nieokreślony. Z pierwszego okresu nigdy nie miała świadectwa pracy. Cały czas pracuje w tej samej szkole, czy w momencie kiedy ta nauczycielka będzie odchodzić na emeryturę będę mogła wystawić jedno świadectwo pracy i te dwa okresy pracy na jednym świadectwie pracy, czy niezwłocznie powinnam wystawić to zaległe świadectwo z okresu 20.08.1979 r. - 07.06.1980 r.?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe