Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie wymagania powinien spełniać przyszły szef kuchni internatu. Jakie procedury muszą zostać zrealizowane przez szkołę. Kto jest odpowiedzialny dyrektor szkoły czy kierownik internatu za ich realizacje. W internacie mieszka młodzież szkolna około 100 osób.
Szef kuchni zatrudniany w publicznej szkole z internatem prowadzonej przez jednostkę samorzadu terytorilnego musi posiadać wykształcenie średnie zawodowe lub zasadnicze zawodowe i tytuł mistrza w zawodzie oraz co najmniej 4-letnie doświadczenie zawodowe. Wymogi takie określa załącznik nr 3 część IV tabela H lp. 45 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2014 r., poz. 1786 z późn. zm.). Przed przyjęciem nowego szefa kuchni szkoła może, ale nie musi przeprowadzić konkursu na wolne stanowisko.
Skierowanie na badania wstępne i badania sanitarno – epidemiologiczne przed zatrudnieniem, zawarcie umowy o pracę i skierowanie pracownika na szkolenia bhp należą do obowiązków dyrektora szkoły, chyba że do wykonywania czynności w imieniu praodawcy wobec pracowników, dla których miejscem pracy jest internat, dyrektor upoważnił kierownika internatu (art. 39 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.). Taki zakres obowiazków dyrektora wynika z organizacji szkoły, gdyż internat wchodzi w jej skład i nie jest odrębnym podmiotem.
Jeśli dotychczas stanowisko szefa kuchni nie istniało, a katalog stanowisk niepedagogicznych zawiera przykładowo regulamin wynagradzania, regulamin powinien zostać zmieniony przez dyrektora, a jeśli w szkole działa związek zawodowy – w uzgodnieiu z organizacją związkową (art. 77 [4] § 4 k.p.).
Ewentualne dalsze czynności lub procedury mogą zostać określone w statucie szkoły, regulaminie internatu lub innych wewnętrznych regulacjach, a nawet wynikać z przyjętej praktyki. Przykładowo jeśli w szkole przygotowuje się zakres obowiązkow poszczególnych pracownikow, należaloby także opracować je dla szefa kuchni, a ponadto poinformować innych pracowników kuchni o zasadach i zakresie podporządkowania szefowi.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pracownik ma zajęcie komornicze. Czy świadczenia z ZFŚS podlegają również temu zajęciu? Jeżeli tak to czy w całości?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy obecne przepisy prawa oświatowego zabraniają bibliotekarzowi (pensum 30/30)i pedagogowi (pensum 25/25) przyznać godziny ponadwymiarowe? Nauczyciele ci mają kwalifikacje do nauczania przyznanych godzin ponadwymiarowych.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Pracownik - woźny szkolny - ma być przeniesiony do pracy w urzędzie gminy od 1 sierpnia 2020 r. na stanowisko obsługi szkół na terenie gminy. Przełożonym pracownika będzie Wójt. W związku z tym proszę o pomoc.
1. Podstawa prawna zwolnienia i wszelkie procedury i terminy.
2. Czy należy się odprawa (pracownik pracuje 30 lat, szkoła zatrudnia powyżej 20 pracowników)
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o dopowiedzenie do poniższego pytania i sytuacji. Dodaję, że nauczycielka ma dodatkowo udokumentowany okres pracy w gospodarstwie rodziców w latach 16.03.1976-31.08.1981. Czy jest możliwe zaliczenie do stażu pracy i wypłacenie nagrody jubileuszowej 35 lat czy może 40 lat?
Nauczyciel otrzyma wymówienie z art.20KN z dniem 31 maja 2015 (niedziela) - czy może być taka data? Staż pracy w dniu 31 VIII to 34 lata pracy:1.09.1981-31.08.2015. Czy należy wypłacić nagrodę jubileuszową (35 lecie)?
Zgodnie z art. 30 § 21 kodeksu pracy, okres wypowiedzenia umowy o pracę obejmujący tydzień lub miesiąc albo ich wielokrotność kończy się odpowiednio w sobotę lub w ostatnim dniu miesiąca. Niezależnie zatem od tego z jaką datą w maju zostanie złożone 3-miesięczne wypowiedzenie, stosunek pracy ulegnie rozwiązaniu 31 sierpnia (okres wypowiedzenia to czerwiec, lipiec i sierpień). Nie ma zatem powodu ani sensu składanie wypowiedzenia 31 maja, zwłaszcza gdy jest to dzień wolny od pracy.
ROZPORZĄDZENIE MENIS z dnia 30 października 2001 r. w sprawie szczegółowych zasad ustalania okresów pracy i innych okresów uprawniających nauczyciela do nagrody jubileuszowej (...) w § 4 określa przypadki, kiedy w związku z rozwiązaniem stosunku pracy nauczycielowi przysługuje wypłata nagrody jubieluszowej, do której nie nabył jeszcze prawa, tj. w związku z przejściem na emeryturę lub rentę z tytułu niezdolności do pracy, jeżeli nauczycielowi do nabycia prawa do nagrody jubileuszowej brakuje mniej niż 12 miesięcy, licząc od dnia rozwiązania stosunku pracy. Jeżeli nauczyciel zostaje jedynie zwolniony z art. 20 KN, nagroda jubileuszowa, do której nabyłby prawo za mniej niż 12 miesięcy nie przysługuje.
Oprócz tego, w opisanym przypadku nauczyciel nie spełnia warunku nabycia prawa do nagrody jubileuszowej z powodu przekroczenia terminu - nagroda przysługuje, gdy do jej nabycia brakuje mniej niż 12 miesięcy, a w jego przypadku jest to równo 12 miesięcy.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wyjaśnienie czy dyrektorowi gimnazjum, któremu z dniem 31.08.2017 r. kończy się kadencja dyrektora i gimnazjum od 01.09.2017 r. zostaje włączone do szkoły podstawowej przysługuje art. 20 K N w sytuacji gdy dla byłego dyrektora gimnazjum nie ma godzin w pełnym etacie i dyrektor chce przejść na emeryturę z dniem 01.09.2017 r.? Proszę o wyjaśnienie.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe