Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie przepisy regulują liczbę opiekunów na wycieczce szkolnej?
Przepisy prawa nie regulują szczegółów pracy szkoły, o których mowa w pytaniu.Zgodę na zorganizowanie wycieczki wyraża dyrektor szkoły, zatwierdzając kartę wycieczki.Wzór karty wycieczki określa załącznik do rozporządzenia.Do karty wycieczki dołącza się listę uczniów biorących udział w wycieczce, zawierającą imię i nazwisko ucznia oraz telefon rodzica lub rodziców ucznia. Listę uczniów podpisuje dyrektor szkoły.W przypadku wycieczki organizowanej za granicą:1) dyrektor szkoły jest obowiązany poinformować organ prowadzący i organ sprawujący nadzór pedagogiczny o organizowaniu takiej wycieczki, przekazując kartę wycieczki; dyrektor szkoły nie przekazuje listy uczniów;2) szkoła ma obowiązek zawrzeć umowę ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków i kosztów leczenia na rzecz osób biorących udział w wycieczce, o ile obowiązek zawarcia takiej umowy nie wynika z odrębnych przepisów;3) kierownik wycieczki lub co najmniej jeden opiekun wycieczki zna język obcy na poziomie umożliwiającym porozumiewanie się w krajach tranzytowych i kraju docelowym.Zgoda rodziców na udział w wycieczce ucznia niepełnoletniego jest wyrażana w formie pisemnej.Dyrektor szkoły w szczególności: 1) kieruje działalnością szkoły lub placówki oraz reprezentuje ją na zewnątrz; 2) sprawuje opiekę nad uczniami oraz stwarza warunki harmonijnego rozwoju psychofizycznego poprzez aktywne działania prozdrowotne; 3) wykonuje zadania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa uczniom i nauczycielom w czasie zajęć organizowanych przez szkołę lub placówkę; 4) wykonuje inne zadania wynikające z przepisów szczególnych.Podstawa prawna:1. USTAWA z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 996, 1000, 1290, 1669, 2245), w szczególności art. 68. 2. USTAWA z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 967, 2245), w szczególności art.6.3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 maja 2018 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Na podstawie § 19 rozporządzenia w sprawie sposobu prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania, przedszkole, szkoła i placówka gromadzi, w indywidualnej teczce dla każdego dziecka, ucznia, uczestnika zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, słuchacza lub wychowanka objętego odpowiednio kształceniem specjalnym, zajęciami rewalidacyjno-wychowawczymi lub pomocą psychologiczno-pedagogiczną dokumentację badań i czynności uzupełniających prowadzonych w szczególności przez pedagoga, psychologa, logopedę, doradcę zawodowego, terapeutę pedagogicznego, lekarza oraz innego specjalistę, a także indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne oraz indywidualne programy zajęć.
Proszę o wyjaśnienie, czy "indywidualną teczkę" zakłada wychowawca klasy, kto ją przechowuje i co rozumiemy przez "dokumentacja badań i czynności uzupełniających".
Jeżeli w szkole pomocą psychologiczno-pedagogiczną objętych jest ok. 300 uczniów(zajęcia specjalistyczne, rozwijające itp.) Czy to oznacza, że tyle "indywidualnych teczek" powinniśmy posiadać?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak wygląda kwestia oceny ucznia z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym. Wiem, że ocena jest opisowa - ale czy dotyczy to także zachowania i religii? Jak wpisujemy takiego ucznia w zestawieniach (tabelki w dzienniku, np. zachowanie)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy wychowawcy zatrudnieni w Niepublicznym Ośrodku Rehabilitacyjno-Edukacyjnym również mogą otrzymać nagrody specjalne z okazji 250 rocznicy powstania Komisji Edukacji Narodowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W 1990 roku otrzymałam mieszkanie służbowe zgodnie z art. 54 pkt 1 KN. Czy obecnie gmina może pozbawić mnie prawa do tego lokalu. Nadal jestem czynnym nauczycielem.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń II klasy gimnazjum z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim powinien uczyć się tylko jednego języka obcego nowożytnego w gimnazjum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe