Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie przepisy określają, że liczba godzin wychowawczych na grupę wychowawczą w bursie (placówka feryjna) nie może być większa niż 55? Czy tych 55 godzin na grupę wychowawczą może stanowić godziny pracy dla wychowawcy w ciągu dnia i w nocy?
W samorządowej bursie wychowawca może realizować pensum w dzień lub także w nocy (art. 42b ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2019 r., poz. 2215 ze zm.; § 2 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 maja 2001 r. w sprawie realizowania przez nauczycieli tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć wychowawczych w porze nocnej, Dz.U. z 2001 r. Nr 52, poz. 550). Wymiar pensum wychowawcy zatrudnionego na pełen etat wynosi 30 godzin, zgodnie z art. 42 ust. 3 lp. 7 KN. Za zgodą nauczyciela można mu przydzielić godziny ponadwymiarowe w wymiarze nieprzekraczającym ½ pensum, zgodnie z art. 35 ust. 1 i 2 KN. Niedopuszczalne jest więc przydzielenie wychowawcy aż 55 godzin zajęć z wychowankami, skoro w samorządowej bursie dopuszczalna liczba godzin zajęć wynosi 45 godzin w dzień i w nocy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczniowie klasy drugiej realizują program języka angielskiego w zakresie rozszerzonym. Grupa jest jednak bardzo zróżnicowana, jeśli chodzi o poziom języka - są w niej zarówno uczniowie bardzo dobrzy, planujący studia na filologii angielskiej, jak i osoby, które zakończyły rok z oceną dopuszczającą i nie chcą podchodzić do matury z angielskiego na poziomie rozszerzonym. Po konsultacji z uczniami w klasie trzeciej chcielibyśmy utworzyć w tej klasie dwie grupy - "bardziej" i "mniej" zaawansowaną. Pytanie dotyczy drugiej z wymienionych:
1. Czy nauczyciel może wybrać dla tych uczniów podręcznik na poziomie niższym niż realizowany w klasie drugiej, żeby pomóc im dobrze przygotować się do matury na poziomie podstawowym? (w klasie pierwszej i drugiej przerobiono większość treści z poziomu rozszerzonego, brakujące można uzupełnić w klasie trzeciej, ale nie w takim zakresie jak w grupie "zaawansowanej").
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy trzeciej liceum ogólnokształcącego otrzymał ocenę niedostateczną z jednego przedmiotu. Ma prawo do egzaminu poprawkowego w sierpniu. Według jakich zasad będzie zdawał egzamin maturalny w 2015, zakładając, że zda poprawkę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy na RP powinien być odczytany protokół, czy tylko uchwały z poprzedniej RP?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile jest godzin z religii, w roku szk.2017/18 dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualna w stopniu umiarkowanym i znacznym? A ile w gimnazjum klasa III dla w/w uczniów?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy organ prowadzący tj.gmina może zlecić świadczenie pracy przez nauczycieli publicznej szkoły podstawowej w okresie zimowej przerwy świątecznej /np. wigilii/ ?
Art. 22 ust. 2 pkt 7 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.).
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (ze zm.).
§ 1. Rozporządzenie dotyczy organizacji roku szkolnego w publicznych szkołach, z wyjątkiem publicznych szkół artystycznych i szkół w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich.
§ 3. 1. W szkołach:
1) zimowa przerwa świąteczna trwa od dnia 23 grudnia do dnia 31 grudnia lub od dnia 22 grudnia do dnia 31 grudnia, jeżeli dzień 22 grudnia wypada w poniedziałek,
2) ferie zimowe trwają dwa tygodnie w okresie od połowy stycznia do końca lutego, z zastrzeżeniem ust. 2; terminy rozpoczęcia i zakończenia ferii zimowych w szkołach na obszarze poszczególnych województw ogłasza - po zasięgnięciu opinii wojewodów i kuratorów oświaty - minister właściwy do spraw oświaty i wychowania, nie później niż do końca czerwca każdego roku poprzedzającego o dwa lata rok, w którym będą trwały ferie zimowe.
Z powyższego jednoznacznie wynika, że zimowa przerwa świąteczna jest wprowadzona rozporządzeniem ministra.
Czy mam rozumieć ,że rozporządzenie ministra jest aktem wyższego rzędu niz gminy i podczas zimowej przerwy świątecznej nauczyciele nie pracują?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe