Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie kwalifikacje musi posiadać nauczyciel, który uczy przedmiotu wiedza o kulturze w szkole ponadginazjalnej. Czy może to być polonista lub historyk?
Zapis jest jednoznaczny: należy sprawdzić, czy w dokumentach (indeks, suplement) w grupie treści podstawowych i kierunkowych zawarte są treści nauczanego przedmiotu, czyli wiedzy o kulturze.
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli.
§ 2. 1. Kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w (…) liceach ogólnokształcących, liceach profilowanych, technikach, uzupełniających liceach ogólnokształcących, technikach uzupełniających i szkołach policealnych, z zastrzeżeniem
§ 11 ust. 1 i 2, § 12—14, 16—22 i 24, posiada osoba, która ukończyła:
1) studia magisterskie na kierunku (specjalności) zgodnym z nauczanym przedmiotem lub prowadzonymi zajęciami oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
2) studia magisterskie na kierunku, którego zakres określony w standardzie kształcenia dla tego kierunku studiów w grupie treści podstawowych i kierunkowych obejmuje treści nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub
3) studia magisterskie na kierunku (specjalności) innym niż wymieniony w pkt 1 i 2 i studia podyplomowe w zakresie nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć oraz posiada przygotowanie pedagogiczne.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o wyjaśnienie.
W rozporządzeniu MEN w sprawie warunków organizowania kształcenia ,wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych Dz.U.228/1490/2010)
§ 9 mówi, że uczniowie z zaburzeniem zachowania posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego( przed wejściem w życie rozporządzenia)mogą kontynuować naukę w oddziale integracyjnym do ukończenia szkoły danego typu. Czy dotyczy to też dzieci, które miały wydane takie orzeczenie na I etap edukacyjny, co z II etapem, który jest do końca szkoły ( była taka niepisana zasada dotycząca szkoły podstawowej, że najpierw orzeczenie na I etap edukacyjny)
Jak traktować §9 gdy orzeczenia ze względu na zaburzenia zachowania nie mogą być już wydawane, a dzieci te są w klasach integracyjnych? Dziękuję za odpowiedź
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń, który ma orzeczenie do kształcenia specjalnego z uwagi na niedowidzenie i upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim może być zwolniony na egzaminie gimnazjalnym z języka obcego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam, zadałam pytanie o obowiązek zapewnienia świetlicy dla dzieci odbywających obowiązkowe przygotowanie przedszkolne w szkole. Otrzymałam taką odpowiedź: http://www.nadzor-pedagogiczny.pl/porada/czy-dyrektor-szkoly-prowadzacej-oddzialy-przedszko/2994
Jednak chciałabym zwrócić uwagę, że często zdarzają się sytuacje, gdy oddziały przedszkolne są tworzone w ramach organizacyjnych szkoły, mówi o tym np. statut danej szkoły, dyrektor szkoły jest więc również dyrektorem dla tego oddziału przedszkolnego. Co w takiej sytuacji - czy ten oddział przedszkolny może pracować tylko 5 godzin i dyrektor nie musi zapewniać opieki po obowiązkowych 5 godzinach nauki dzieci w przedszkolu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam.
Czy można jeszcze występować o tzw. zbliżenie. Pani posiada wszystkie wymagane kwalifikacje do nauczania w-f, ale oprócz tego jest z wykształcenia inżynierem ochrony środowiska, a w szkole nie ma komu przydzielić trzech godzin przyrody.
Pozdrawiam
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w arkuszu ocen wpisujemy wychowanie do życia w rodzinie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe