Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakich przeglądów budynku powinno dokonywać przedszkole niepubliczne aby zapewnić bezpieczne warunki do przebywania dla dzieci?
Zgodnie z § 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach, Dz.U. z 2003 r. Nr 6, poz. 69 ze zm. dyrektor, co najmniej raz w roku, dokonuje kontroli zapewniania bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły lub placówki, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, oraz określa kierunki ich poprawy. Z ustaleń kontroli sporządza się protokół, który podpisują osoby biorące w niej udział. Kopię protokołu dyrektor przekazuje organowi prowadzącemu. Ponadto na podstawie art. 62 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2018 r., poz. 1202), obiekty budowlane powinny być w czasie ich użytkowania poddawane kontroli okresowej, co najmniej raz na: rok, polegającej na sprawdzeniu stanu technicznego elementów budynku, budowli i instalacji narażonych na szkodliwe wpływy atmosferyczne, instalacji gazowych oraz przewodów kominowych; 5 lat, polegającej na sprawdzeniu stanu technicznego i przydatności do użytkowania obiektu budowlanego, estetyki obiektu budowlanego oraz jego otoczenia, instalacji elektrycznej i piorunochronnej, sprawdzeniu stanu technicznego kotłów; 5 lat, polegającej na ocenie efektywności energetycznej zastosowanych urządzeń chłodniczych w systemach klimatyzacji.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Prowadzimy niepubliczny ośrodek rewalidacyjno-wychowawczy i jedna z nauczycielek jest na kwarantannie z uwagi na wykrycie koronawirusa w klasie swojego dziecka. Czy do systemu SIO wpisujemy jej nieobecność jak zwykłe L4?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy szkołą publiczną dla dorosłych, jednocześnie jesteśmy jednostką szkolącą oświatową, która przeprowadza kursy płatne dla uczniów,urzędów pracy, indywidualne np. na wózek widłowy, kombajn. pedagogiczny dla rzemieślników itd. Jak wystawić fakturę czy notę, z jakim podatkiem, czy jesteśmy zwolnieni z VAT?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy w księdze uczniów w przypadku gdy uczen jest z innego obwodu należy wpisać np. SP nr... czy inny?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Po kontroli sanepidu stwierdzono w naszym przedszkolu nieprawidłowości w nadmiernej liczbie dzieci. Jesteśmy przedszkolem niepublicznym, mamy małe 13-18 osobowe grupy i sale, które wg nas są wystarczającej wielkości- dzieci mają swobodny dostęp do stolików, miejsce do zabawy, kąciki zajęć. Pani kontrolująca powołała się na rozporządzenie MENiS Dz U. z 2003 nr 6, poz 69 (w którym nie znalazłam żadnych konkretnych wytycznych odnośnie przypadającej liczby dzieci na metr kwadratowy) oraz na paragraf 5 pkt1b rozp MEN w sprawie rodzajów innych form wychowania - który to nie dotyczy przedszkola. Czy istnieje w takim razie jakiś przepis jasno mówiący o tym ile dzieci może być na danej powierzchni? Czy mogę podważyć stwierdzone nieprawidłowości?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń jest upośledzony w stopniu lekkim i dotknięty niepełnosprawnością ruchową – czyli ma niepełnosprawność sprzężoną. Poradnia psychologiczno-pedagogiczna zaleciła prowadzić dla niego co najmniej trzy formy terapii. Zaopiniowała jednocześnie, że dziecko może realizować obowiązek szkolny w szkole ogólnodostępnej. Z analizy znanych mi przepisów wynika, że dyrektor może zarządzić jedynie dwie godziny zajęć rewalidacyjnych, a dziecku potrzebne są trzy godziny. Prowadzący nie wyraża zgody na tę trzecią godzinę, podpierając się ramówką. Czy jest podstawa prawna dla przyznania uczniowi ze sprzężoną niepełnosprawnością więcej niż dwóch godzin zajęć rewalidacyjnych w tygodniu?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe