Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaki jest ramowy tygodniowy plan nauczania w szkole podstawowej w klasach specjalnych dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym?
Tę kwestię reguluje rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. poz. 204 oraz z 2014 r. poz. 251):
Załącznik nr 2
RAMOWY PLAN NAUCZANIA DLA SZKOŁY PODSTAWOWEJ SPECJALNEJ DLA UCZNIÓW Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM W STOPNIU UMIARKOWANYM LUB ZNACZNYM - Dotyczy również uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym, w tym uczniów z niepełno sprawnościami sprzężonymi, jeżeli jedną z niepełnosprawności jest upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym lub znacznym, uczęszczających do szkoły podstawowej ogólnodostępnej, oddziału integracyjnego w szkole ogólnodostępnej lub szkoły integracyjnej.
Załącznik nr 5
RAMOWY PLAN NAUCZANIA DLA GIMNAZJUM SPECJALNEGO DLA UCZNIÓW Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM W STOPNIU UMIARKOWANYM LUB ZNACZNYM - Dotyczy również uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym, w tym uczniów z niepełno sprawnościami sprzężonymi, jeżeli jedną z niepełnosprawności jest upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym lub znacznym, uczęszczających do gimnazjum ogólnodostępnego, oddziału integracyjnego w gimnazjum ogólnodostępnym lub gimnazjum integracyjnego.
.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczennica obecnie uczęszcza na lekcje religii, złożyła rezygnację i chce uczęszczać na etykę. Czy szkoła ma obowiązek zapewnić lekcje etyki, w II półroczu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor zobowiązany jest w każdym roku szkolnym, po zasięgnięciu opinii rady rodziców i samorządu uczniowskiego, ustalić długość przerw międzylekcyjnych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaki rodzaj oceny z zachowania powinien mieć uczeń posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na sprzężenie? Czy jest to ocena opisowa, czy cyfrowa? Proszę o wskazanie przepisu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy klasa VIII na prośbę rodziców i uczniów, może mieć zwiększoną liczbę godzin z matematyki z godzin do dyspozycji dyrektora szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wyjaśnienie jakie jest pensum nauczyciela w oddziale przedszkolnym Szkoły Podstawowej w grupie pięciolatków? 22 czy 25 godzin? Oraz czy w takiej grupie dzieci musi odbywać się religia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe