Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaki jest okres przechowywania dzienników lekcyjnych w placówce niepublicznej? Co należy zrobić z dziennikami lekcyjnymi po okresie ich przechowywania?
Przepisy ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2015 r., poz. 1446) oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. z 2011 r. Nr 14, poz. 67) nie określają okresu przechowywania dokumentacji przebiegu nauczania. W związku z tym terminy te powinny zostać określone w instrukcji kancelaryjnej (obowiązkowej w placówkach samorządowych, a dobrowolnych w pozostałych jednostkach oświatowych) lub w jej braku w danej jednostce oświatowej – w terminach ustalonych przez osobę prowadzącą. Najczęściej w praktyce przyjmuje się archiwizowanie dzienników przez 5 – 7 lat. Po upływie tego okresu dzienniki mogą być zniszczone, albo nadal przechowywane.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- zasiłek za szpital
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy protokół z egzaminu semestralnego można sporządzić jako jeden zbiorowy dla wszystkich słuchaczy z danego przedmiotu, zamiast oddzielnie dla każdego słuchacza?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W moim przedszkolu funkcjonują oddziały dzieci 5- i 6-letnich realizujących bezpłatnie podstawę programową. Oddziały te ulokowane są w budynku szkoły podstawowej ale organizacyjnie podporządkowane są przedszkolu. W jednym z nich jest kilkoro dzieci, które po zakończeniu zajęć oczekują na transport gminny. Dyrektor szkoły obawia się przyjąć te dzieci do świetlicy szkolnej, ponieważ nie są jego uczniami. Jak zgodnie z prawem rozwiązać ten problem? Czy dyrektor szkoły powinien umieścić w regulaminie świetlicy stosowny zapis czy też organ prowadzący powinien może załatwić tę sprawę jakimś zarządzeniem?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Do ubiegłego roku przechodziliśmy lekarskie badania okresowe korzystając z usług lekarza medycyny pracy. Lekarz zlecał nam wykonanie morfologii, badania laryngologicznego itd. Prosił o komplet wyników, na ich podstawie (i na podstawie wywiadu lekarskiego) udzielał zdolności do pracy. W tym roku korzystaliśmy z kompleksowej usługi medycyny pracy w przychodni, bo podobno takie badanie ma się odbywać w jednym miejscu. Czy mogę prosić o podstawy prawne takiego wykonywania badań?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Zamówiłam do przedszkola biurko i zapłaciłam za nie środkami z dotacji oświatowej. Producent jednak nie wywiązuje się z umowy i nie dostarczył biurka w umówionym terminie 45 dni.Obecnie minęło już 100 dni od zamówienia, a mebla nadal nie ma, kolejny termin podany przez producenta to 5 listopada ale szczerze wątpię by się wywiązał z tej umowy.
Nie wiem, co mam zrobić. Jako że zakup był na przedszkole, nie mogę się zwrócić o pomoc do Rzecznika Praw Konsumenta. Natomiast podczas kontroli wydatków z dotacji (prowadzonej przez Urząd Miasta) nie będę w stanie wskazać tego zakupionego mebla bo go nie mam, choć środki na nie wydałam.
Producent nie zezwolił mi na odstąpienie od umowy bo rzekomo zamówienie jest w trakcie realizacji. Mam mailowe potwierdzenie(całą korespondencję), że zamówienie powinno być zrealizowane w ciągu 45 dni.
Czy jest jakiś przepis, który chroni taka placówkę jak moja i zobowiąże producenta za zwrot pieniędzy za niedostarczony towar?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe