Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaką powinno się zastosować zasadę oceniania przedmiotów rozszerzonych? Możliwe są przypadki: 1) Jeden nauczyciel uczy zakres podstawowy, drugi nauczyciel uczy zakres rozszerzony 2) Jeden nauczyciel uczy zakres podstawowy i zakres rozszerzony. W obu przypadkach powinno się zastosować tą samą zasadę ustalania oceny. Jaką?
Uczeń który realizuje przedmiot rozszerzony, nie otrzymuje dwóch ocen śródrocznych i rocznych za poziom podstawowy i rozszerzony, tylko po jednej ocenie, ponieważ realizuje jeden przedmiot (art. 44a UoSO w zw. z art. 109 ust. 1 pkt 1 i 2PO). Zasady ustalania tych ocen określa wewnątrzszkolny system oceniania (np. w drodze uzgodnień nauczycieli prowadzących dany przedmiot w klasie), ponieważ przepisy UoSO ich nie określają (art. 44b ust. 5 UoSO). Przepisy nie przewidują bowiem przypadku prowadzenia poziomu podstawowego oraz rozszerzonego z tego samego przedmiotu przez dwóch nauczycieli, a w konsekwencji także nie regulują trybu ustalenia uczniowi ocen śródrocznych i końcoworocznych. Jeśli obydwa poziomy prowadzi ten sam nauczyciel, wystawia uczniowi jedną ocenę według zasad określonych w WSO.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy prawidłowe są poniżej podane zapisy w statucie szkoły. Dziękuję za odpowiedź. 1. Uczeń, który nie przystąpił do pracy kontrolnej z powodu nieobecności nieusprawiedliwionej otrzymuje z tej pracy ocenę niedostateczną. 2. Wychowawca klasy ma prawo zmienić ocenę przewidywaną na korzyść lub niekorzyść ucznia w każdej chwili, nie może to jednak nastąpić później niż na dwa dni przed klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej.
- Jak prawidłowo wprowadzać zmiany do statutów szkół i placówek
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy w małej szkole, w której jest dużo rejonów do dyżurowania i brakuje nauczycieli dyrektor może powierzyć dyżur na stołówce podczas obiadu osobie z obsługi szkoły?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy informacje o sprawdzianie ósmoklasisty powinny znajdować się w statucie szkoły? Bardzo proszę o podanie podstawy prawnej.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Uprzejmie proszę o dokumentację dotyczącą opracowania i wdrożenia procedury w zakresie prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania, wychowania i opieki w szkole i oddziałach przedszkolnych.dziękuję
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe