Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaką ocenę należy wpisać uczniowi na świadectwie w klasie trzeciej jeżeli w klasie pierwszej w planie nauczania była plastyka, muzyka i edb, a uczeń w klasie pierwszej posiadał orzeczenie o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu umiarkowanym i otrzymał na zakończenie ocenę opisową, a w klasie drugiej orzeczenie zostało zmienione i uczeń posiada stopień lekki?
Na świadectwie ukończenia gimnazjum przez w/w ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim należy wpisać oceny z przedmiotów nauczania realizowanych tylko w klasie II i III. Tę kwestię reguluje § 7. 3 rozporządzenia MEN z dnia 18 stycznia 2017 w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych – par 7 ust 3 (Dz.U z 27 stycznia 2017 r. poz. 170), mówiący: Na świadectwach ukończenia szkoły, w części dotyczącej wyników klasyfikacji końcowej, wpisuje się obowiązkowe zajęcia edukacyjne i oceny roczne uzyskane z tych zajęć w klasie programowo najwyższej, ….. oraz te obowiązkowe zajęcia edukacyjne i uzyskane z nich oceny roczne lub semestralne, których realizacja zgodnie ze szkolnym planem nauczania zakończyła się w klasach programowo niższych. Ponieważ w klasie I gimnazjum w/w uczeń realizował inną podstawę programową – co jest zapewne odnotowane w jego arkuszu ocen – więc w jego planie nauczania nie było plastyki, muzyki i EDB. Zatem nie trzeba wpisywać tych przedmiotów na świadectwie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie zmiany w dokumentacji przedszkola niepublicznego należy wprowadzić w związku z wejściem w życie przepisów RODO?
Czy pracownicy muszą przejść specjalne szkolenie z tego zakresu?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy dla klasy IV szkoły podstawowej do dotychczas prowadzonego arkusza ocen dołączamy cały arkusz ocen na wzorze nr 33 lub 44 w latach szkolnych 2019/2020 i 2020/2021?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Radny naszej gminy w celu kontaktów ze społeczeństwem prosi o bezpłatne udostępnienie sali w szkole na tego typu spotkania. Czy dyrektor powinien udostępnić i na jakiej podstawie? Kto w czasie spotkań bierze odpowiedzialność za szkołę?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy stowarzyszenie prowadzące szkołę publiczną może powołać dyrektora szkoły na czas nieokreślony i czy musi organizować konkurs na dyrektora szkoły?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W nawiązaniu do sprawy cyt. "Stowarzyszenie Internowanych i Represjonowanych zwróciło się o udzielenie informacji dotyczącej nauki i ukończenia szkoły przez naszego absolwenta z roku 89. Proszą o informacje oraz kserokopie dokumentacji w tej sprawie. Jako podstawę wniosku wskazują ustawę o dostępie do informacji publicznej. Czy szkoła musi odpowiedzieć na wniosek i czy ma udostępnić te informacje o absolwencie naszej szkoły? A co z ustawą o ochronie danych osobowych?
Absolwent szkoły nie jest organem szkoły, ani funkcjonariuszem publicznym, a w związku z tym należy odmówić udzielenia informacji o absolwencie, gdyż nie stanowią informacji publicznej. Ponadto przekazanie informacji o nim bez uprzedniego uzyskania jego zgody naruszyłoby jego dane osobowe i dobra osobiste. (art. 6 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, Dz.U. z 2016 r., poz. 1764; art. 23 i art. 24 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny, Dz.U. z 2017 r., poz. 459; art. 23 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, Dz.U. z 2016 r., poz. 922 z późn. zm.). "
W jakiej formie powinna nastąpić odpowiedź.
1. zwykłym pismem - gdyż sprawa nie dotyczy informacji publicznej;
2. czy odmowa udzielenia odpowiedzi decyzją administracyjną.
Jaką należy podać podstawę prawną
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe