Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaką informację należy umieścić w IPET, aby wynikało z niego, że ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne dziecka, występuje brak możliwości realizacji przygotowania do posługiwania się językiem obcym? Czy taki zapis jest wystarczający, aby dziecko nie miało obowiązku realizacji przygotowania do posługiwania się językiem obcym?
Zgodnie z wytycznymi podstawy programowej (Załącznik nr 1) przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym nie dotyczy:
1. dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawności sprzężone, jeżeli jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym;
2. dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na inne niż wymienione w pkt 1 rodzaje niepełnosprawności, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 127 ust. 19 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59), oraz jeżeli z indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego wynika brak możliwości realizacji przygotowania do posługiwania się językiem obcym nowożytnym ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne dziecka.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W szkole funkcjonuje świetlica do godziny 14. Czy jeden rodzic może wymusić groźbami na dyrektorze zorganizowanie świetlicy do godziny 15? Co w sytuacji gdy po godzinie 14, kiedy nikogo już nie ma, dziecko siedzi na krzesełku na korytarzu szkolnym, czekając na mamę na godzinę 15, przypadkowo ulegnie jakiemuś wypadkowi? Czy rodzic może zaskarżyć szkołę?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Zbliża się strajk nauczycieli. Kiedy, kogo i w jakiej formie należy o tym powiadomić?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel wypowiedział umowę z dniem 31.08.2020 r. w związku z przejściem na emeryturę. Z jakim dniem należy wypłacić odprawę emerytalną z dniem 31.08. czy 01.09.?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Córka dyrektora szkoły przystępuje do postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego.W szkole nie ma zastępcy dyrektora szkoły. Proszę o pomoc jak rozwiązać ten problem, żeby wszystko przebiegło zgodnie z prawem.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Prowadzę w szkole oddziały dla uczniów z upośsledzeniem w stopniu lekkim. Mam kłopoty z podręcznikami dla tych uczniów - nie ma oferty dla nich. Na zakup nowych (dla normy) brakuje pieniędzy z "wyprawki szkolnej", gdyby były podręczniki dla upośledzonych, to kwota wyprawki byłaby większa i dzieci więcej by skorzystały. Nauczycielka wciąż kseruje materiały. Czy jest oferta dla upośledzonych? - szczególnie chodzi o klasy I-III szkoły podstawowej.
Dziękuję za poprzednie odpowiedzi.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe