Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak powinna być napisana informacja o warunkach zatrudnienia dla dyrektora szkoły, który też uczy i zatrudniony jest z Kodeksu pracy? W naszej szkole nie obowiązuje KN, a nauczyciele w umowach mają tylko zapis z KN, art. 64 ust. 1 KN.
Pisemna informacja o warunkach zatrudnienia pracownika zatrudnionego na podstawie przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r., poz. 1320 ze zm.) musi zawierać dane wymienione w art. 29 § 3 KP – o: 1) obowiązującej pracownika dobowej i tygodniowej normie czasu pracy, 2) częstotliwości wypłat wynagrodzenia za pracę, 3) wymiarze przysługującego pracownikowi urlopu wypoczynkowego, 4) obowiązującej pracownika długości okresu wypowiedzenia umowy o pracę, 5) układzie zbiorowym pracy, którym pracownik jest objęty, a jeżeli pracodawca nie ma obowiązku ustalenia regulaminu pracy – 6) dodatkowo o porze nocnej, miejscu, terminie i czasie wypłaty wynagrodzenia oraz przyjętym sposobie potwierdzania przez pracowników przybycia i obecności w pracy oraz usprawiedliwiania nieobecności w pracy. Poinformowanie pracownika o jego warunkach zatrudnienia, o których mowa w pkt 1–4, może nastąpić przez pisemne wskazanie odpowiednich przepisów prawa pracy, w tym poprzez wskazanie art. 64 ust. 1 KN w zakresie uprawnień urlopowych, skoro na zasadzie dobrowolności są stosowane w danej niesamorządowej szkole.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel od kilku miesięcy choruje, w październiku 2017 r. z góry otrzymał wynagrodzenie za ten miesiąc, po czym dostarczył zwolnienie stwierdzające niezdolność do pracy od 02.10. Później były kolejne zwolnienia. Ostatnie przedłożone zwolnienie dotyczy całego lutego. Czy w marcu będziemy mogli potrącić pracownikowi nadpłacone mu wynagrodzenie (nienależne za czas choroby)? Czy musi on wyrazić na to zgodę na piśmie?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Chciałabym poznać opinie na temat praktycznych rozwiązań z zakresu:
- czasu pracy
- zasad jego ewidencjonowania,
- urlopów wypoczynkowych
nauczycieli zatrudnionych w niepublicznych szkołach,
- jak ewidencjonować nieobecność nauczycieli w szkole, gdy nie jest to czas ich urlopu (np. między świętami Bożego Narodzenia nie przychodzą do pracy, ale nie mają urlopu)
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem gimnazjum. W sierpniu 2016r. wygrałam konkurs na to stanowisko. Teraz nasze gimnazjum ma być włączone do szkoły podstawowej. Rozumiem, że z mocy prawa mam stać się tam wicedyrektorem. Czy mój dodatek funkcyjny i motywacyjny itp. się zmieni? Które z przywilejów dyrektora zachowam?
- Na stronie http://bip.stawiski.pl/prawo.php?wiad=681 znajduje się załącznik: REGULAMIN w sprawie określenia wysokości i szczegółowych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia oraz zasad obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw nauczycielom szkół, dla których organem prowadzącym jest gmina Stawiski. W rozdziale II tegoż regulaminu zawarte są warunki przyznania nauczycielom dodatku motywacyjnego. Nie ma w nim żadnych kryteriów dotyczących sytuacji, kiedy to nauczycielowi nie przyznaje się dodatku motywacyjnego. Stąd pytanie: Czy nauczyciel przebywający na zwolnieniu lekarskim trwającym dłużej niż 2 miesiące może mieć zmniejszony lub ZAWIESZONY dodatek motywacyjny od 1 marca? Czy dodatek ten POWINIEN BYĆ zmniejszony? Czy można ZAWIESIĆ (obniżyć) dodatek nauczycielowi, który ma mniej niż 1/2 etatu w szkole (uzupełnia etat). Czy tego typu zapisy należy zawrzeć w szkolnym regulaminie przyznawania dodatków motywacyjnych? (czy taki regulamin powinien być w szkole?) Przypominam, że uchwale Rady Miejskiej nie ma żadnych zapisów dotyczących zmniejszania lub zawieszania dodatku. Czy jakiekolwiek zawieszanie dodatku jest sprzeczne z aktem prawa miejscowego?
- Pytanie odnośnie głównej księgowej. W mojej szkole zatrudniona jest główna księgowa na cały etat. Czy mam prawny obowiązek zatrudniania w szkole księgowej płacowej (odpowiedzialnej za liczenie i wypłatę wynagrodzeń). Jeśli tak to jaka jest podstawa prawna?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe