Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak należy realizować treści edukacji zdrowotnej w klasie VII z zajęć wf? Czy podajemy je w trakcie zajęć praktycznych czy mają stanowić oddzielny blok teoretyczny w ramach wf?
Nauczyciele powinni korzystać ze wskazówek doradców metodycznych lub gotowych programów nauczania zatwierdzonych przez MEN, albo też opracować sami na podstawie uprawnień ustawowych
Edukacja zdrowotna w kl. VII-VIII obejmuje:
1. W zakresie wiedzy. Uczeń: 1) wymienia czynniki, które wpływają pozytywnie i negatywnie na zdrowiei samopoczucie, oraz wskazuje te, na które może mieć wpływ; 2) omawia sposoby redukowania nadmiernego stresu i radzenia sobie z nimw sposób konstruktywny; 3) omawia konsekwencje zdrowotne stosowania używek i substancjipsychoaktywnych w odniesieniu do podejmowania aktywności fizycznej; 4) wymienia przyczyny i skutki otyłości oraz nieuzasadnionego odchudzania sięi używania sterydów w celu zwiększenia masy mięśni; 5) wyjaśnia wymogi higieny wynikające ze zmian zachodzących w organizmiew okresie dojrzewania.
2. W zakresie umiejętności. Uczeń: 1) opracowuje rozkład dnia, uwzględniając proporcje między pracą a wypoczynkiem,wysiłkiem umysłowym a fizycznym, rozumiejąc rolę wypoczynku w efektywnymwykonywaniu pracy zawodowej; 2) dobiera rodzaj ćwiczeń relaksacyjnych do własnych potrzeb; 3) demonstruje ergonomiczne podnoszenie i przenoszenie przedmiotów o różnejwielkości i różnym ciężarze.Oznacza to, że o sposobie realizacji tych zagadnień powinien zdecydować nauczyciel wf na podstawie wybranego programu lub opracowanego przez siebie (lub też w zespole nauczycieli) i włączonego do szkolnego zestawu programów nauczania wg procedur ustawowych.
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Od 3 lat jako osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarcza jestem właścicielem i organem prowadzącym dobrze prosperującego przedszkola niepublicznego w wynajmowanym budynku.
Od stycznia 2017 roku otrzymuje dotację z Urzędu miasta. Z powodów osobistych muszę sprzedać przedszkole. Nazwa przedszkola, kadra pedagogiczna, wyposażenie wszystko zostaje. Jedyna rzecz jaka się zmienia to właściciel, który będzie nowym organem prowadzącym przedszkole od września 2019 roku. Czy dotacje przejdą na nowy organ prowadzący, który też będzie osobą fizyczną prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą? Jaką dokumentację muszę złożyć w urzędzie miasta aby nowa osoba została wpisana jako organ prowadzący?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Poradnia pp , na wniosek rodzica, wydała orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego na czas nauki w szkole podstawowej z uwagi na niedowidzenie znacznego stopnia(-7d,astygmatyzm)-dla ucznia klasy Isp.
W zaleceniach: zastosować kształcenie specjalne w szkole ogólnodostępnej, chłopiec powinien korzystać z podręczników z powiększonym drukiem, uwzględniać indywidualne możliwości ucznia.
Diagnoza gotowości szkolnej, obserwacja nauczycieli przedszkola oraz diagnoza wstępna w klasie I oraz diagnoza prowadzona w ppp , wskazują, że chłopiec nie przejawia trudności w uczeniu się.Jest zdolnym, bystrym dzieckiem.Na przełomie sierpień/wrzesień, na wniosek rodzica, szkoła złożyła zamówienie na podręczniki w powiększonym druku, wg informacji ze strony MEN. Otrzymaliśmy informację zwrotną, ze zamawianych podręczników nie ma w druku powiększonym. Jednocześnie rodzice zakupili zestaw obowiązujących w klasie podręczników/ogólnodostępnych. Nie skorzystali jednak z możliwości dofinansowania z puli "wyprawka szkolna"-informowani przez szkołę o takiej możliwości.
Nauczyciele podjęli próbę kopiowania kolejnych działów podręczników, kart pracy. (?)Pedagog szkolny wskazał miejsce możliwości zakupu zeszytów dla niedowidzących.
Dziecko korzysta z dowożenia autobusem szkolnym organizowanym przez organ prowadzący szkołę (zamieszkuje ok. 0,5km od szkoły).
Kto powinien decydować o wielkości czcionki i innych ważnych parametrach,np. kontrast ?
Jakie obowiązki spoczywają na szkole? Jakie działania powinniśmy podjąć w związku z powyższym? Jakie obowiązki spoczywają na rodzicach?
Z góry dziękuję za odpowiedź oraz za dotychczasowe wskazówki.Pozdrawiam.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem poradni psychologiczno-pedagogicznej. We wrześniu będziemy zmieniać siedzibę poradni (adres). Proszę o informację jakie kroki powinnam poczynić by placówka zaczęła funkcjonować pod nowym adresem. Czy należy ją uprzednio zlikwidować na mocy uchwały i utworzyć nową?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedź od kiedy przysługuje placówce niepublicznej zwiększona dotacja na dziecko posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego - zostało wykazane wraz z opinią z poradni w SIO do 30 września 2015 r. oraz na dziecko objęte wczesnym wspomaganiem rozwoju - opinia z poradni została przedstawiona do UM w dniu 5 listopada 2015 r.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W tym roku szkolnym planujemy odnowienie placu zabaw w przedszkolu (wymiana trawy, ogrodzenia itp.). Szacowany koszt ok. 11 tyś. złotych. Czy powyższy wydatek możemy sfinansować z dotacji z UM? Czy zakup tablicy interaktywnej również można pokryć z dotacji oświatowej? Proszę o sprecyzowanie: co jest inwestycją i nie może być sfinansowane z dotacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe