Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Godziny do dyspozycji dyrektora przeznaczone są m.in. na rozwijanie zainteresowań uczniów. Gdzie należy odnotowywać tematy tych zajęć: w dzienniku lekcyjnym czy w dzienniku zajęć pozalekcyjnych?
Na ten temat pisaliśmy wielokrotnie, polecamy analizę tych treści. Oczywiście godziny przeznaczone na każde zajęcia pozalekcyjne, dokumentuje się w dziennikach zajęć pozalekcyjnych.
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2016 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pytanie odnośnie zapisów rodziców opiekunów prawnych w arkuszach ocen i dzienniku. W arkuszu ocen jest zapis: Imiona i nazwiska rodziców i adresy ich zamieszkania. Co w momencie gdy:
1) Jedno z rodziców nie żyje. Wpisujemy imię i nazwisko drugiego rodzica – nie żyje?
2) Matka jest pozbawiona praw rodzicielskich. Wpisujemy wtedy dane tylko ojca?
3) Opiekunem prawnym dziecka jest babcia, rodzice są pozbawieni praw rodzicielskich. Wpisujemy dane babci?
4) Czy możemy prosić rodzica o potwierdzenie dokumentem, pozbawienia drugiego rodzica praw rodzicielskich? Czy ksero ma być przechowywane w teczce ucznia?
5) Arkusze szkolne powinny być drukowane jedno, czy dwustronnie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy do zajęć dodatkowych, które wynikają z realizowanych przez szkołę zadań statutowych, można zaliczyć zajęcia korekcyjno - kompensacyjne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od której klasy wprowadza się Wychowanie do życia w rodzinie i ile godzin. Co jeśli nie ma nauczyciela z takim przygotowaniem i nie ma chętnych nauczycieli?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W klasach IV-VI szkoły podstawowej wprowadzony został dodatkowy język rosyjski w wymiarze 2 godzin tygodniowo. Godziny te zostały wprowadzone decyzją organu prowadzącego (godziny OP). Nie mamy tu do czynienia z oddziałami dwujęzycznymi.
Czy rodzice mogą zrezygnować z uczęszczania na język w następnym roku szkolnym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam serdecznie
Nadal będę drążyła temat poziomu języków obcych w szkole ponadgimnazjalnej.
Z Państwa poprzedniej odpowiedzi wywnioskowałam że:
uczeń, który ukończył gimnazjum z nauką języka np angielskiego na poziomie III0 (założenie że jest bardzo dobry) może decyzją dyrektora (po wcześniejszej diagnozie) kontynuować naukę na poziomie rozszerzonym (prawda?) (przez poziom rozszerzony rozumiem treści z tego poziomu oraz odpowiednią liczbę godzin przeznaczoną na naukę na poziomie rozszerzonym). Idąc tym tokiem rozumowania uczeń, który ukończył gimnazjum z językiem na poziomie III1 może kontynuować naukę na poziomie podstawowym (bo jest bardzo słaby). W takim przypadku należy jemu obniżyć wymagania (adekwatne do umiejętności). Cały czas nie jest dla mnie jasne na jakim ten uczeń jest poziomie (zapis w dokumentacji), bo realizuje treści z podstawy co w takim razie zrobić z ilością godzin?? Jedynie z puli podstawowej czy powiększonej o rozszerzenie?
Gdyby czytać rozporządzenie wprost to by oznaczało, że każdy uczeń w Polsce realizuje przynajmniej jeden język na poziomie rozszerzonym (czyli każda szkoła musi to zagwarantować). Wiemy jednak, że są klasy w szkołach, które nie proponują nauki języków na poziomie rozszerzonym.
Proszę o interpretacje.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe