Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dz.U.2019.0.1148 t.j. - Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe Obserwuj akt Art. 165. Prawo oświatowe Proszę o interpretację prawną artykułu 165. Uczeń wrócił z zagranicy w roku szkolnym 201/2019. Był to jego pierwszy kontakt z polską szkołą. Nadal nie radzi sobie zupełnie z polskimi przedmiotami. Czy można uczniowi przydzielić kolejny raz godziny dla ucznia powracającego z zagranicy w wymiarze 5 h na rok szkolny 2019/2020?
Zajęcia wyrównawcze z poszczególnych zajęć edukacyjnych przysługują przez okres nie dłuższy niż 12 miesięcy, natomiast nie ma czasowego ograniczenia korzystania z dodatkowej nauki języka polskiego – art. 165 ust. 10 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm., § 17 – 19 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 sierpnia 2017 r. w sprawie kształcenia osób niebędących obywatelami polskimi oraz osób będących obywatelami polskimi, które pobierały naukę w szkołach funkcjonujących w systemach oświaty innych państw (Dz.U. z 2017 r., poz. 1655). Organ prowadzący mógłby na zasadzie dobrowolności zgodzić się na dłuższą organizację zajęć wyrównawczych, natomiast nie ma takiego obowiązku; w razie odmowy dla ucznia można nadal prowadzić naukę języka polskiego w wymiarze ustalonym przez dyrektora w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę od 2 do maksymalnie 5 godzin tygodniowo.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W listopadzie do szkoły do klasy V przyszedł uczeń, który dotychczas uczył się języka angielskiego. W naszej szkole uczniowie uczą się dwóch języków obcych, a obowiązkowy jest język niemiecki. Powinnam zatem przydzielić uczniowi indywidualny tok nauczania języka niemieckiego czy też zwolnić go z tego języka, uznając w jego przypadku za obowiązkowy język angielski? Nadmieniam, że jesteśmy szkołą podstawową.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mamy w przedszkolu obecne 5-latki (rok urodzenia 2011). Dzieci te pójdą od września do szkoły do "zerówki". Rozumiem, że nie mamy obowiązku wypełniania i przekazania rodzicom gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole (diagnoza przedszkolna)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel który ukończył policealne studium zawodowe kulturalno-oświatowe i bibliotekarstwo w Opolu i bibliotekoznawstwo i uzyskał tytuł bibliotekarza oraz jest magistrem filologii polskiej, był zatrudniony przez mianowanie jako nauczyciel bibliotekarz i nauczyciel polonista w dniu wejścia w życie rozporządzenia z 12 marca 2009 w sprawie kwalifikacji nauczycieli ma kwalifikacje do pracy jako nauczyciel bibliotekarz w gimnazjum? Czy można zastosować tu $ 27 rozporządzenia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy projekt rozporządzenia MEN z dnia 4 stycznia 2018 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki, wszedł w życie? Jeśli tak, to kiedy? Jeśli nie, to która rozporządzenie aktualnie obowiązuje?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy programy realizowane w oddziale przedszkolnym z grupami dzieci np. program usprawniania motoryki rąk, muszą mieć taką samą procedurę dopuszczenia do realizacji, zgodną z rozporządzeniem MEN z 8.06.2009 ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe