Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dzień dobry W przedszkolu jest 175 dzieci. Od 1 września 2024 zmieniają się przepisy dotyczące ilości godzin specjalistów. Moje pytania: 1. Muszę mieć 2 etaty czyli 44 godziny dla specjalistów? 2. Czy godziny zajęć korekcyjno - kompensacyjnych wliczane są w te 44 godziny czy nie? 3. Czy pedagog specjalny, może prowadzić zajęcia rewalidacji (2 godz.) w ramach 11 przydzielonych godzin? Pozdrawiam
Zgodnie z zapisami art. 42d ustawy z 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2023 r. poz. 984 z późn. zm.) w przedszkolu niebędącym przedszkolem specjalnym zatrudnia się nauczycieli pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, logopedów lub terapeutów pedagogicznych.
Od 1 września 2024 r. łączna liczba etatów nauczycieli pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, logopedów lub terapeutów pedagogicznych w przedszkolu nie może być niższa niż 2 etaty, które powiększa się o 0,2 etatu na każdych kolejnych 100 dzieci lub uczniów - jeżeli liczba dzieci lub uczniów przekracza 100.
1. W przypadku przedszkola wymienionego w pytaniu łączna liczba etatów nauczycieli będzie wynosić 2 (44 godziny).
2. Jeżeli zajęcia korekcyjno-kompensacyjne poprowadzi, posiadając odpowiednie kwalifikacje, jeden z nauczycieli specjalistów (pedagog, pedagog specjalny, psycholog, terapeuta pedagogiczny) to odbywa się to w ramach przydzielonego pensum tegoż nauczyciela (czyli w trakcie 44 godz.).
3. Pedagog specjalny może prowadzić zajęcia rewalidacyjne, posiadając kwalifikacje w zakresie tych zajęć (2 godz.) w ramach 11 przydzielonych mu godzin.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel występuje z wnioskiem o ocenę pracy, bo chce przystąpić do konkursu na dyrektora szkoły, który ma mieć miejsce za dwa miesiące (dokumenty muszą być złożone odpowiednio wcześniej). Czy dyrektor szkoły zobowiązany jest do dokonania oceny pracy nauczyciela w terminie zdecydowanie krótszym niż 3 miesiące (ok. 1 miesiąca), bo tego domaga się nauczyciel?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel posiadający: tytuł licencjat (2004r.)
- na kierunku filologia polska
w zakresie nauczanie języka polskiego
oraz
- tytuł magister ( 2009r.)
na kierunku filologii polskiej
w specjalności nauczycielskiej
- tytuł doktora nauk humanistycznych (2014r.)w zakresie nauk humanistycznych
ma pełne kwalifikacje do nauczania języka polskiego w liceum tj przygotowanie kierunkowe (j.polski) oraz przygotowanie pedagogiczne.Dziekuję za odpowiedz
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy tygodniowy wymiar godzin dla klasy określony w zał. nr 3 ust. 1 pkt 1 do rozporządzenia w sprawie ramowych planów nauczania oznacza maksymalny wymiar, czy może on zostać przekroczony?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zdalne rady pedagogiczne prowadzone za pośrednictwem dziennika elektronicznego są nadal prawomocne? Czy uchwały opiniujące uchwalone podczas zdalnych rad pedagogicznych mają umocowanie prawne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam, pytanie brzmi: czy do szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów ze sprzężonymi niepełnosprawnościami mogą uczęszczać uczniowie, którzy mają w myśl ustawy o systemie oświaty niepełnosprawność sprzężoną - tzn. niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim i niepełnosprawność ruchową oraz autyzm i niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe