Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dzień dobry, proszę o pomoc w następującej sprawie, czy można łączyć oddziały-semestry w szkole dla dorosłych, np. semestr I i II. Od 12 lat tak robimy, ale nowy organ prowadzący żąda podstawy prawnej. Nadmieniam, że odpowiednie zapisy mamy w statucie szkoły, a każdy nauczyciel podpisuje zgodę na pracę w takich oddziałach. Z góry dziękuję.
Wśród przepisów oświatowych nie ma takiego, który zezwalałby na łączenie semestrów w szkole dla dorosłych. Podstawa programowa musi zostać zrealizowana podczas określonego cyklu kształcenia, a tygodniowy rozkład zajęć musi uwzględniać zasady ochrony zdrowia i higieny pracy. W arkuszu organizacyjnym określa się szczegółową organizację nauczania z uwzględnieniem szkolnego planu nauczania, a ten opracowywany jest na wszystkie lata etapu edukacyjnego.
Moim zdaniem nie ma prawnej możliwości łączenia semestrów w szkołach, nawet dla dorosłych, gdyż w kwestii organizacji nauczania stosuje się te same przepisy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy Rada Rodziców może rozpocząć działalność, jeżeli przedstawiciel jakieś klasy nie został wybrany?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W rozporządzeniu MEN w sprawie ramowych planów nauczania z dnia 29 grudnia 2014 r . ma na celu odstąpienie od obowiązkowego wyboru przez ucznia technikum co najmniej jednego z przedmiotów realizowanych w zakresie rozszerzonym wymienionych w obowiązkowych ramowych planach nauczania. Natomiast czytając to rozporządzenie widnieje zapis, że w załączniku nr 8 ust.4 otrzymuje brzmienie:"Dyrektor technikum po zasięgnięciu opinii RP, RR i samorządu uczniowskiego ustala przedmioty realizowane w zakresie rozszerzonym, spośród których uczeń wybiera 2 przedmioty. Proszę o interpretację tego zapisu, bo do tej pory szkoła mogła wybrać jeden przedmiot, a drugi wybierał uczeń, a z tego zapisu wynika,że wybiera oba.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z Waszą odpowiedzią: "Nauczyciel nie musi mieć indywidualnego zakresu czynności na piśmie, ponieważ na mocy § 11 rozporządzenia w sprawie ramowych statutów – statut określa zakres zadań nauczycieli. Natomiast, jeśli dyrektor opracuje indywidualne zakresy czynności – oczywiście może je wdrożyć.
§10. 1. Rozporządzenia: szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji szkoły opracowany przez dyrektora szkoły.
Oznacza to, iż zadania i obowiązki wychowawcy wynikają z arkusza organizacyjnego, zatem dyrektor nie musi sporządzać odrębnego pisma ".
Czy w poradni psychologiczno-pedagogicznej także nie jest konieczne odrębne pismo? Wystarczy ogólny zakres umieszczony w statucie? Proszę także o informację na jakie akty prawne (proszę o wykaz wszystkich), należy się powołać przygotowując odrębny zakres czynności (np. dla zatrudnianego pracownika pedagogicznego ). A może istnieje wzór?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc w sprawie możliwości zaliczenia do pracowniczego stażu pracy okresów pracy w gospodarstwie rolnym rodziców jako domownik.
Zwrócili Państwo uwagę na dokładna datę urodzenia i przedłożoną dokumentację.
Dokumentacja to oświadczenie wnioskodawcy w sprawie braku dokumentów wraz z zeznaniami świadków i poświadczeniem urzędu gminy o zamieszkiwaniu w danej miejscowości oraz zaświadczenie o posiadaniu przez rodziców gospodarstwa rolnego. Pani urodziła się 22.11.1970. Okresy wskazane we wniosku to 22.11.1986 do 22.11.1988 i od 18.06.1986 do 02.12.1990.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile godzin rewalidacji należy przyznać w oddziale specjalnym liczącym 3 uczniów z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym, który funkcjonuje przy szkole podstawowej? Czy nauczyciel, który ukończył pedagogikę specjalną (nie ma oligofrenopedagogiki) może nauczać w tym oddziale specjalnym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe