Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dzień dobry, do naszego przedszkola uczęszcza dziecko posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego oraz opinię o wczesnym wspomaganiu. Organizujemy zajęcia zgodnie z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Czy powinniśmy również organizować dodatkowe godziny zajęć indywidualnych (WWR)? Czy nasza placówka otrzyma dodatkowe środki na realizację zajęć WWR? Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam, Ilona Kowalska
Kształcenie specjalne ma charakter organizacyjny. Orzeczenie określa formy i metody pracy z uczniem niepełnosprawnym w zakresie jego edukacji. Po ukończeniu przeszkola dziecko z pewnością będzie miało kolejne orzeczenie, tym razem na etap edukacji w szkole.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka ma na celu pobudzanie psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole. Są to zajęcia przewidziane tylko dla dzieci przedszkolnych, a ich realizacja jest niezależna od posiadania orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Jeżeli dziecko posiada zarówno orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, jak i opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju, należy organizować jedne i drugie zajęcia.
Środki na organizację wczesnego wspomagania ujęte są w subwencji oświatowej, zarówno dla placówek publicznych jak i niepublicznych.
art. 90 ust. 1a. ustawy o systemie oświaty:
Niepubliczne przedszkola, szkoły podstawowe oraz ośrodki, o których mowa w art. 2 pkt 5, a także niepubliczne poradnie psychologiczno-pedagogiczne, które, zgodnie z art. 71b ust. 2a, prowadzą wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, otrzymują dotację z budżetu odpowiednio gminy lub powiatu w wysokości nie niższej niż kwota przewidziana na jedno dziecko objęte wczesnym wspomaganiem rozwoju w części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego, pod warunkiem że osoba prowadząca przedszkole, szkołę, ośrodek lub poradnię poda organowi właściwemu do udzielania dotacji planowaną liczbę dzieci, które mają być objęte wczesnym wspomaganiem rozwoju, nie później niż do dnia 30 września roku poprzedzającego rok udzielania dotacji.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dzieci 5-letnie objęte są rocznym obowiązkowym przygotowaniem przedszkolnym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam serdecznie. Proszę o odpowiedź na pytanie, czy dofinansowanie dokształcania należy się nauczycielom zatrudnionym tylko na czas nieokreślony? Z góry dziękuję.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o udzielenie odpowiedzi na pytanie: jaki poziom nauczania języka obcego - III.0 czy III.1 wpisać do arkusza ocen uczniowi, który uczy się w gimnazjum języka niemieckiego od początku (nie uczył się go w szkole podstawowej i nie ma na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej oceny z tego przedmiotu) , natomiast teraz w gimnazjum, po samodzielnym wyrównaniu zaległości jest w grupie, która kontynuuje naukę j. niemieckiego - III.1?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel zatrudniony wg pensum 18/18 dostaje zastępstwo doraźne na świetlicy na 4 godziny zegarowe. Czy te 4 godz należy mu przeliczyć na godziny lekcyjne (45-minutowe)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do jakiego wieku uczeń niepełnosprawny w stopniu umiarkowanym i znacznym może uczęszczać do specjalnej szkoły podstawowej? Czy muszą być spełnione jakieś szczególne warunki np. odroczenie obowiązku szkolnego, wydłużanie etapu edukacyjnego na poziomie klas młodszych i starszych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe