Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dziecko w wieku przedszkolnym posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (ze względu na autyzm) wydane przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną oraz orzeczenie o niepełnosprawności (ze względu na SYMBOL: 12-C 11-I) wydane przez Zespół do spraw orzekania o niepełnosprawności - czy będąc w posiadaniu tych dwóch dokumentów należy uznać niepełnosprawność za sprzężoną czy oczekiwać na nowe orzeczenie o niepełnosprawności sprzężonej?
Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego zostało wydane jedynie ze względu na autyzm. Pojęcie „niepełnosprawności sprzężonych” definiuje art. 4 pkt 32 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2020 r., poz. 910 i należy przez to rozumieć występowanie u dziecka niesłyszącego lub słabosłyszącego, niewidomego lub słabowidzącego, z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją, z niepełnosprawnością intelektualną albo z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, co najmniej jeszcze jednej z wymienionych niepełnosprawności. Autyzm występujący wraz z niepełnosprawnością o symbolu 11-I (czyli inne schorzenia, w tym: endokrynologiczne, metaboliczne, zaburzenia enzymatyczne, choroby zakaźnie i odzwierzęce, choroby układu krwiotwórczego i inne), która jest zdefiniowana w § 32 ust. 2 pkt 11 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 lipca 2003 r. w sprawie orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności (Dz.U. z 2018 r., poz. 2027 ze zm.), nie jest zaliczany do niepełnosprawności sprzężonych. Dlatego w związku z organizacją kształcenia specjalnego nie ma podstawy do oczekiwania na orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawności sprzężone.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy placówka niepubliczna - przedszkole ma obowiązek zgłoszenia zbiorów danych osobowych dzieci do GIODO?
Jeśli tak, to jakie dokumenty są wymagane?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor ma prawo żądać pozostawiania kluczy od biurka z pracowni nauczyciela u siebie? (podstawa prawna)
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Karta zgłoszenia na świetlicę
Inne Przeczytaj odpowiedź
- "...Dopuszcza się prowadzenie zajęć, o których mowa w § 7 ust. 1 pkt 2–5, ust. 2 pkt 1–4 i ust. 3 pkt 1, w czasie
dłuższym lub krótszym niż 45 minut, z zachowaniem ustalonego dla ucznia łącznego tygodniowego czasu tych zajęć,
jeżeli jest to uzasadnione potrzebami ucznia. Uczeń ma przyznane 2 godziny tygodniowo zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. Jak mam to rozumieć? Czy to jest 120 minut tygodniowo czy 2 x po 45 minut = 90 minut tygodniowo? A może 3 x po 40 minut=120 minut tygodniowo?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jaki kolor powinien mieć odcisk pieczęci urzędowej na akcie nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe