Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dyrektor szkoły zaplanował w arkuszu organizacyjnym szkoły na rok 2018/2019 zajęcia z pomocy psychologiczno-pedagogicznej (rewalidacja, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, logopedia, zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze). Organ prowadzący zatwierdził tylko godziny rewalidacji. Pozostałe godziny w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej zalecił usunąć z arkusza. Czy organ prowadzący może nie wyrazić zgody na umieszczenie w arkuszu zajęć z pomocy psychologiczno-pedagogicznej, skoro dyrektor ma obowiązek zaplanowania w/w zajęć? Jakich argumentów użyć w stosunku do organu prowadzącego? Proszę o podanie podstawy prawnej dotyczącej obowiązku organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej przez dyrektora szkoły.
Żaden przepis, w szczególności rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, Dz.U. z 2017 r., poz. 1591 nie gwarantuje uczniowi, że wymaganą ilość godzin zajęć pomocy psychologiczno – pedagogicznej będzie mógł zrealizować w szkole, do której uczęszcza. Z kolei dyrektor planując te dodatkowe zajęcia musi uwzględniać środki finansowe, które na ten cel zapewnia organ prowadzący i nie może ich wydatkować więcej, niż przewiduje plan finansowy szkoły, ani organizować w większym wymiarze, niż wynika z zatwierdzonego arkusza szkoły – art. 10 ust. 1, art. 68 ust. 1 pkt 5, art. 109 ust. 1 pkt 5, art. 110 ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy gmina może żądać od nas (niepubliczna szkoła podstawowa) zwrotu dotacji za poprzedni rok, motywując to tym, że w planie budżetu uwzględniono wyższą kwotę dotacji, a po przeliczeniu budżetu okazało się, że kwota dotacji jest mniejsza? Do 15 stycznia 2013 r. przedłożyliśmy gminie rozliczenie dotacji za ubiegły rok, z którego wynika, że dotacja została wykorzystana. W lutym otrzymaliśmy wezwanie do zwrotu różnicy dotacji. Nadmieniam, iż nie posiadamy takiej kwoty i nie możemy też kwoty tej zwrócić z dotacji za rok 2014. Wójt żąda zwrotu dotacji i wydał odpowiednie decyzje administracyjne.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od września br.jestem dyrektorem SP. Analizując dokumenty kadrowe stwierdziłam, że jeden z nauczycieli jest zatrudniony:
jako nauczyciel, na czas nieokreślony, w pełnym wymiarze godzin - 18 pensum.
Ma wykształcenie: mgr politologii
kurs instruktora sportu w szachach (14 dni), studia podyplomowe przygotowanie pedagogiczne dla osób niebędących nauczycielami. Nauczyciel ten od początku uczy w SP z gdd przedmiotu dodatkowego - szachy. Jest nauczycielem kontraktowym. Czy to jest prawidłowe? Pytam o to pod kątem przygotowywania arkusza na rok szkolny 2012/2013. Aktualny arkusz przygotowywał jeszcze poprzedni dyrektor. Chciałabym mieć porządek w dokumentach. Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel mianowany (z dyplomem ukończenia studiów I stopnia "nauczanie początkowe z matematyką" ) zawsze uczył w klasach I-III. Od 4 lat uczy matematyki w klasach 4-6 i ma 5 godzin edukacji matematycznej w klasie II. Czy rozporządzenie MEN pozwala prowadzić edukację matematyczną przez innego nauczyciela, rozdzielać w ten sposób w ogóle edukację wczesnoszkolną? Resztę edukacji wczesnoszkolnej w tej klasie ma inny nauczyciel. Oczywiście zajęć komputerowych, ruchowych i j.angielskiego uczą odpowiedni specjaliści.Czyli w tej klasie zajęcia prowadzi 5 nauczycieli, z czego 2 panie uczą edukacji wczesnoszkolnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 10 czerwca 2015 roku minister Joanna Kluzik-Rostkowska podpisała rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz słuchaczy w szkołach publicznych. Kiedy wchodzi w życie, czy już obowiązuje, jakie zmiany niesie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń na egzaminie ósmoklasisty z arkuszem standardowym, ale z wydłużonym czasem może być na sali z innymi uczniami (chodzi o egzamin z języka angielskiego, jest to mała grupa uczniów – 7), czy trzeba stworzyć osobną salę i komisję?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe