Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Do 31 sierpnia 2017 roku byłem dyrektorem Publicznego Gimnazjum nr 13 z Oddziałami Dwujęzycznymi. Z mocy ustawy od 1 września 2017roku zostałem dyrektorem Liceum Ogólnokształcącego Dwujęzycznego. Uchwałą rady pedagogicznej w październiku 2017r. zostałem zobowiązany do podjęcia działań zmierzających do zmiany nazwy szkoły od 1 września 2018r. na Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi. Pozytywną opinię wyraziła Rada Rodziców i Samorząd uczniowski. Jest to zgodne z koncepcją rozwoju szkoły i poszerzeniem oferty programowo – edukacyjnej oraz konkurencyjności i zwiększeniem możliwości naboru zwiększeniem możliwości naboru w procedurze rekrutacyjnej szczególnie w roku szkolnym 2018/2019. 1. Czy jest podstawa prawna aby rada pedagogiczna dokonała zmiany nazwy od 1 września 2018r.? 2. Czy jest warunkiem koniecznym aby Rada Miasta dokonała zmiany nazwy od 1 września 2018r.? 3. Czy zmiana nazwy wiąże się z likwidacją Liceum Ogólnokształcącego Dwujęzycznego. 4. Czy taka zmiana spowoduje wygaśnięcia mojej kadencji dyrektora szkoły z dniem 31 sierpnia 2018r. 5. Czy w tej sytuacji organ prowadzący ma obowiązek przeprowadzenia konkursu na dyrektora Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi.
Zmiana nazwy szkoły wymaga zmiany statutu szkoły, której nie dokonuje ani dyrektor szkoły, ani organ prowadzący, tylko projekt statutu opracowuje rada pedagogiczna, a uchwala rada szkoły lub rada pedagogiczna - art. 98 ust. 1 pkt 1, art. 72 ust. 1, art. 80 ust. 2 pkt 1, art. 82 ust. 2 PO. Przepisy nie przewidują zmiany statutu ze wsteczną datą obowiązującą przed dniem uchwalenia zmiany statutu.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Aneks do planu rozwoju zawodowego dla dyrektora. Bardzo mało jest informacji tego typu, dyrektorzy którzy są w tej sytuacji czują się zagubieni ponieważ dostają sprzeczne informacje.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie odnośnie zapisów w statucie dotyczących rady rodziców oraz samorządu uczniowskiego. Jesteśmy szkołą niepubliczną na prawach publicznych. Pytanie dotyczy zakresu kompetencji rady rodziców oraz samorządu. Jakie rozporządzenie to reguluje? Znalazłem tylko to dotyczące szkół publicznych.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- dzień dobry
Proszę o wskazanie ile godzin języka polskiego i przez jaki okres czasu powinno mieć dziecko dodatkowego języka polskiego jeśli:
1. jest dzieckiem ukraińskim - uchodźca
2. cudzoziemcem
3. obywatelem polskim powracającym z zagranicy
od kiedy przeliczać terminy dodatkowego polskiego...
np.
1. mamy dziecko - Polaka który wrócil z zagranicy ma język polski dodatkowy od 1.09.2022 (na ten dzień 1.09.2022 był przepis, że dodatkowy język polski może mieć 24 mce łącznie z wakacjami czyli do 31.08.2024r. ....ale ponoć przepisy się zmieniły od 2024???? że dodatkowy język polski dla obywateli polskich powracających z zagranicy wynosi 12 mcy. jak to się ma do w/w ucznia, który już przekroczył 12 mcy nauki.... nie mogę nigdzie znaleźdź odpowiedzi ani informacji od kiedy liczymy 12 mcy nauki po nowemu( bo było dotychczas 24 mce)
2. mamy Ukrainkę która nie jest uchodźca tylko cudzoziemcem przybyła do nas 25 stycznia 2021 r. najpierw były przepisy iż naukę polskiego może mieć beztrerminowo, a od 1.09.2022 r że 24 mce - czyli do końca 31.08.2024r. a jesli weszły przepisy (od tego roku 2024 ????) że język polski dodatkowy jest 12 mcy to jak ją przeliczyć?
strasznie to nieprecyzyjne...
dziękuję i pozdrawiam
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel mianowany, który w macierzystej szkole ma 0,5 etatu i uzupełniający 0,5 etatu w drugiej szkole, po przyjściu z urlopu zdrowotnego musi otrzymać w szkole macierzystej cały etat?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie związane z wpisywaniem ocen na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej (8-letniej) uczniom, którzy "wrócili" do nas z gimnazjum w związku z niepromowaniem. Co z ocenami z techniki i przyrody, czyli z przedmiotów, które miał w 6-letniej szkole podstawowej? Czy wpisywać je na świadectwo 8-letniej szkoły podstawowej? Jeśli tak, to na jakiej podstawie (w nowym arkuszu ocen ich nie ma i ci uczniowie już dostali świadectwo ukończenia szkoły 6-letniej, gdzie te oceny były)? A jeśli nie, to wychodzi na to, że uczniowie tej samej klasy będą mieli różne świadectwa, z różną liczbą przedmiotów (średnia itd). Poza tym, co z rekrutacją do szkoły średniej? Mają wtedy zanieść dwa świadectwa?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe